ورود ناوشکن آمریکا به دریای چین جنوبی

    کد خبر :986909
ورود ناوشکن آمریکا به دریای چین جنوبی

در ادامه تحرکات واشنگتن، فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده از ورود ناوشکن موشک‌انداز این کشور به آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داد.

در پی اقدامات تحریک‌آمیز اخیر ایالات متحده آمریکا در ملاقات «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با «تسای اینگ-ون» رئیس‌جمهور تایوان در کالیفرنیا، فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا از ورود مجدد ناوشکن «یو اس اس میلیوس» به آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناوشکن موشک‌انداز «یو اس اس میلیوس» از آب‌های جزایر مورد مناقشه «اسپراتلی» در دریای چین جنوبی عبور کرد تا «آزادی ناوبری» را تضمین کند.

در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی فرماندهی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا قرار گرفته بود، در توجیه این اقدام تحریک‌آمیز ایالات متحده نوشته است: «ناوشکن یواس‌اس میلیوس موشک‌انداز مطابق با قوانین بین‌المللی از حقوق آزادی ناوبری در دریای چین جنوبی در نزدیکی جزایر اسپراتلی دفاع کرده است. ناوشکن یواس‌اس میلیوس پس از اتمام عملیات، منطقه‌ای که ادعای بیش از حد در خصوص آن وجود دارد را ترک کرد و به عملیات در دریای چین جنوبی ادامه داد. این عملیاتی برای تضمین آزادی ناوبری است و از حقوق و آزادی و استفاده قانونی از این دریا حمایت کرده است».

این فرماندهی آمریکا ادامه داد که نیروی دریایی ایالات متحده به صورت روزانه عملیاتی را در دریای چین جنوبی انجام می‌دهد.

این اقدام ایالات متحده در شرایطی صورت پذیرفته است که در ماه مارس سال جاری میلادی، مقام‌های چین از ارتش ایالات متحده درخواست کردند تا اقدامات تحریک‌آمیز در دریای چین جنوبی را متوقف کنند و در آن زمان نیز ناوشکن یو اس اس میلیوس وارد آب‌های مورد مناقشه جزایر پاراسل در دریای چین جنوبی شده بود.

به گزارش فارس، از طرف دیگر، علی‌رغم هشدارهای پی در پی پکن، رئیس‌جمهور تایوان هفته گذشته در اقدامی تحریک آمیز به آمریکا سفر کرد و با رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. چین نیز که در خصوص این دیدار هشدار داده بود از روز شنبه رزمایش گسترده سه روزه‌ای را آغاز کرد و روز گذشته نیز حملات شبیه سازی شده ای را علیه مواضع تایوان انجام داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید