ورود شماره شبا به سامانه سهام عدالت از مرز ۳۴.۵ میلیون نفر گذشت

    کد خبر :143134

مشاور سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: ورود شماره شبا به سامانه سهام عدالت از مرز ۳۴.۵ میلیون نفر گذشت.

سیدجعفر سبحانی گفت: ورود شماره شبا از سوی کسانی که مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند، از مرز ۳۴.۵ میلیون نفر گذشته است و افرادی که بعد از نصب ویرایش ۴ سامانه سهام عدالت که هفته گذشته به‌روزرسانی شد، صورت وضعیت دارایی‌های خود را مشاهده کرده‌اند، به ۴۰ میلیون نفر رسیده است.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: از یکم آبان ماه جاری، به مدت ۴ روز سامانه سهام عدالت به منظور به‌روزرسانی سیستم و تغییرات لازم از دسترس عموم مشمولان سهام عدالت خارج شد که با پایان این زمان، چند روزی است دوباره امکان ثبت شماره شبای بانکی و مشاهده صورت وضعیت دارایی مشمولان سهام عدالت در نسخه جدید سامانه این سهام فراهم شده است.

سبحانی ادامه داد: بر این اساس تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت‌شدگان این سهام می‌توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و در صورتی که تاکنون شماره شبای حساب بانکی خود را به این سامانه اعلام نکرده‌اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.

به گزارش مهر،وی گفت: در سامانه سهام عدالت هر فرد می‌تواند از مشمول بودن یا عدم مشمولیت خود در طرح سهام عدالت اطلاع یابد.

وی افزود: نکته دیگر این که هر چند ارزش روز یا واقعی سهام عدالت مشمولان به مراتب از ارزش اسمی آن بالاتر است و حدودا بیش از دو برابر برآورد می شود، اما در حال حاضر سهام عدالت امکان خرید و فروش نداشته و معامله آن فاقد اعتبار، ممنوع و بلااثر است. از سوی دیگر قالب و ساختار جداول وضعیت تخصیص سود و وضعیت واریز سود در صورتحساب دارایی مشمولان در نسخه جدید سامانه این سهام تعبیه و طراحی شده است که پس از شروع مراحل واریز سود مشمولان، گزارش تخصیص و واریز سود به شماره شبا بانکی تایید شده هر مشمول قابل مشاهده و چاپ یا پرینت خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید