ورود سامانه بارشی به کشور

    کد خبر :1051817
ورود سامانه بارشی به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از نفوذ سامانه بارشی به جنوب غرب کشور از فردا خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز شنبه ( ۲۱ بهمن) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

وی افزود: یکشنبه (۲۲ بهمن) با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. این وضعیت دوشنبه (۲۳ بهمن) در فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب و غرب کرمان نیز رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه سه‌شنبه (۲۴ بهمن) در شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان موجب بارش پراکنده شده و سپس از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان گفت: چهارشنبه (۲۵ بهمن) مجدداً جوی پایدار در سطح کشور حاکم خواهد بود. شایان ذکر است با توجه به تشدید فعالیت این سامانه بر روی دریا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از بعد از ظهر یکشنبه تا بعد از ظهر سه‌شنبه مواج و متلاطم و جنوب خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان دوشنبه شب طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ بهمن) کمی‌ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و در ‌روز دوشنبه (۲۳ بهمن) صاف در بعضی ساعت‌ها غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای -۹ و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید