ورود سامانه بارشی از غرب کشور

    کد خبر :880496
ورود سامانه بارشی از غرب کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در نوار شرقی، شرق سواحل دریای خزر، جنوب و برخی مناطق البرز مرکزی در البرز، تهران و مازندران فعال خواهد بود.

وی افزود: شدت بارش در فارس، کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر و سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و چهارشنبه (۲۹دی ماه) در غالب مناطق کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. پنج شنبه(۳۰دی‌ماه) سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و به‌تدریج به سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده برف انتظار می‌رود، اظهار کرد: بارش در غرب مازندران، شرق گیلان، غرب کردستان و کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان جمعه(اول بهمن‌ماه) در شرق مازندران و گلستان بارش شدید و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف رخ می‌دهد . از شنبه (۲ بهمن ماه) تا روزهای پایانی هفته برای اکثر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی سه‌شنبه(۲۸دی‌ماه)خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۲۹دی‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ – و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۳۰دی‌ماه) قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر ابری و بارش باران و گاهی بارش برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۸و۲۹ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۵- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید