ورودجنگنده‌های آمریکایی به اراضی اشغالی فلسطین

    کد خبر :1049581
ورودجنگنده‌های آمریکایی اراضی اشغالی فلسطین

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که یک محموله تسلیحاتی جدید آمریکا وارد اراضی اشغالی فلسطین شده است.

این محموله تسلیحاتی شامل ده‌ها جنگنده اف‌۳۵، اف۱۵ و بالگردهای آپاچی است.

لاکهید مارتین اف 35 یک جنگنده چندمنظوره تک سرنشین، تک موتوره و رادارگریز در همه شرایط آب و هوایی است که برای انجام ماموریت‌های برتری هوایی و تهاجمی ساخته شده‌است. همچنین قادر به ارائه جنگ الکترونیک و قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی است.

لاکهید مارتین پیمانکار اصلی اف ۳۵ بوده و نورثروپ گرامن و بی‌ای‌ئی سیستمز شرکای اصلی آن هستند. اف۳۵ سه مدل اصلی دارد: اف-۳۵ اِی با توان نشست و برخاست متعارف، اف-۳۵ بی با توان برخاست عمودی و نشست عمودی و اف-۳۵ سی با توان ناونشینی.

گفته شده‌است که اف۳۵ می‌تواند از رادارها بگریزد و شناسایی نشود. ارزش هر جنگنده اف ۳۵ بالغ بر تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

مک‌دانل داگلاس اف-۱۵ ایگل نیز جنگنده تک‌سرنشین آمریکایی است که برای برتری هوائی به سفارش دولت آمریکا (برای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و گارد ملی هوائی) طراحی و ساخته شده‌است. این جنگنده را شرکت مک‌دانل-داگلاس که اکنون بخشی از شرکت بوئینگ است ساخته‌است. اف-۱۵ جنگنده اصلی آمریکا برای مراقبت از مرزهای هوائی این کشور است.

جنگنده‌های آمریکایی

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید