واگذاری زمین رایگان به تهرانی‌ ها

    کد خبر :1024288
واگذاری زمین رایگان تهرانی‌ ها

امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی همزمان با مبعث پیامبر (ص) به ۲۵۰۰ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر در استان تهران زمین رایگان اهدا شد.

امروز با حضور مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی – و در آستانه میلاد حضرت محمد (ص) در قالب طرحی با عنوان پویش پیامبر رحمت ۲۵۰۰ خانوار واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران واگذار شد.

طبق این برنامه در پیشوا تعداد ۸۰۰ خانوار، اسلامشهر و رباط کریم ۷۲۵ خانواده، فیروزکوه ۴۰۰ خانوار، پاکدشت ۳۰۰ خانواده، پرند ۲۴۰ خانوار و دماوند ۳۵ خانواده صاحب زمین شدند.

فرآیند اختصاص این زمین‌ها بر اساس ارزش قطعات است.

بدین صورت که برخی قطعات به یک خانواده، دو خانواده یا سه خانواده واگذار می‌شود. متراژ زمین‌ها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر است. افراد مشمول، خانواده‌هایی هستند که در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کرده و پالایش شدند. قرارداد‌ها نیز تنظیم شده که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در طرح پویش پیامبر رحمت (ص) به متقاضیان اهدا شد.

این واگذاری زمین در فصول مختلف سال مجددا تکرار می‌شود. خانواده‌های دارای ۴، ۵، ۶ و ۷ فرزند در اولویت این قطعه زمین‌ها هستند. البته خانواده‌های سه فرزندی هم بعضا در این لیست ۲۵۰۰ نفره حضور دارند، اما اولویت با خانواده‌های ۴ فرزند و بیشتر است.

زمین‌ها رایگان است و فقط از کسانی که دارای سه فرزند هستند پول آماده‌سازی دریافت می‌شود. خانوار‌های دارای چهار فرزند و بیشتر از پرداخت پول آماده‌سازی زمین‌ها معافند؛ بنابراین گزارش، در راستای طرح حمایت از جوانی جمعیت، زمین رایگان برای خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده است.

متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم و بیشتر آن‌ها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده برای ثبت نام دریافت تسهیلات حوزه زمین و مسکن به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند.

مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرد که تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در سراسر کشور به مردم واگذار می‌شود. قرار است طی روز‌های آینده به مناسبت میلاد پیامبر (ص) تعداد ۲۰ هزار قطعه زمین به خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر واگذار شود.

 ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید