واکنش وزارت ورزش به شرایط غیرقانونی سرپرست دبیری فدراسیون

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۰
    کد خبر :627611

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در واکنش به مدرک تحصیلی سرپرست دبیری فدراسیون تنیس گفت: سرپرست موقتی است، برای انتخاب نهایی نظارت لازم را داریم تا شرایط قانونی اعمال شود.

 

سید محمد شروین اسبقیان که در چهاردهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی حضور داشت با تاکید بر اینکه برگزاری چنین برنامه هایی نشان از حرکت ورزش به سمت علمی شدن دارد، گفت: البته چاره ای هم جز این نیست چرا که با یافته های جدید در زمینه های علم ورزشی، تغذیه ورزشی، علم تمرین، آسیب شناسی ورزشی و …. می توان مسیر را به سمت و سوی توسعه ورزش سالم پیش برد. چنین همایش هایی هم با توجه به نتیجه ای که برای آگاه سازی جامعه دارند، می توانند در طی کردن سریعتر و بهتر این مسیر کمک کنند.

 

وی در مورد وضعیت فدراسیون دوومیدانی که با وجود اتمام دوره ریاست مجید کیهانی هنوز برای آن سرپرستی انتخاب نشده است نیز خاطرنشان کرد: آنچه ملسم است فدراسیون دوومیدانی برای وزارت ورزش یک فدراسیون استراتژیک است چون دوومیدانی ورزش مادر و یک رشته المپیکی است. شخص وزیر ورزش به رشته های پایه مانند دوومیدانی توجه زیادی دارد. امسال هم سال قبل از المپیک است و از این حیث اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید با دقت کامل و حساسیت سرپرست فدراسیون انتخاب شود. به خصوص که به جز دو سهمیه کسب شده در دوومیدانی، می توان یک سهمیه دیگر هم در این رشته کسب کرد.

 

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی تاکید کرد: به نظر می رسد تا پایان این هفته قطعا سرپرست فدراسیون دوومیدانی مشخص و معرفی خواهد شد تا بستر را برای برگزاری انتخابات سالم فراهم کند.

 

به گزارش مهر،اسبقیان در مورد ورود سرپرستان به انتخابات فدراسیون های ورزشی که باعث تغییر دوباره مدیریت فدراسیون در آستانه برگزاری مجامع می شود، گفت: طبق اساسنامه و آئین نامه مصوبه ای مبنی بر عدم ورود سرپرستان در انتخابات وجود ندارد و نمی توان از این حیث حق و حقوقی از آنها گرفت. اما نظر وزیر همیشه بر این بوده که انتخابات به دور از حاشیه و در نهایت سلامت برگزار شود به همین دلیل است که وقتی سرپرستی به هر دلیلی قصد ورود به انتخابات دارد، تاکید این است که او استعفا دهد و بعد انتخابات را برگزار کند.

 

وی همچنین در واکنش به پرسشی که در رابطه با مشکلات فدراسیون ها در دوره مدیریت سرپرستی فدراسیون ها ایجاد می شود و اینکه در این دوره نمی توان تصمیمات کلان مدیریتی اتخاذ کرد، گفت: به همین دلیل برای انتخاب سرپرست دوومیدانی، دقت و حساسیت بیشتری از طرف وزارت ورزش اعمال می شود تا مدیری فنی و توانا انتخاب شود.

 

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در رابطه با سرپرست دبیری فدراسیون تنیس و اینکه گفته می شود او مدرک دیپلم دارد و قرار است به زودی سفری هم از طرف فدراسیون داشته باشد نیز اینگونه توضیح داد: سرپرست موقت است. فرشاد صفتی (سرپرست دبیری) هم از صاحب نظران تنیس است. در تصمیم گیری ها آنچه بیشتر مد نظر قرار می گیرد این است که یک فرد فنی به عنوان سرپرست انتخاب شود تا امورات فدراسیون تا زمان برگزاری مجمع از این حیث متوجه آسیبی نشود. قطعا اگر انتخابات برگزار شود شرایط احراز مورد نظر مبنی بر اینکه دبیر فدراسیون باید مدرک کارشناسی داشته باشد، حتما اعمال می شود. نظارت لازم را خواهیم داشت تا این اتفاق بیفتد.

 

اسبقیان در مورد زمان نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون تنیس گفت: این موضوع در حوزه معاونت توسعه ورزش قهرمانی بررسی می شود و با نظر وزیر ورزش در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید