واکنش نمایندگان کردستان به آنچه بر مهسا امینی گذشت

    کد خبر :941572

در ماجرای ژینا، افکار عمومی نحوه واکنش نمایندگان به این موضوع را به دقت زیر نظر داشتند. در ادامه خلاصه‌ای از مواضع ۶ نماینده استان کردستان به اضافه جلال محمودزاده نماینده مهاباد را با هم مرور می‌کنیم:

جلال محمودزاده نماینده مهاباد-مهسا امینی

جلال محمودزاده نماینده مهاباد:

از همان ساعات اولیه انتشار خبر، محمودزاده از پیگیری شخصی این موضوع از طریق مجلس خبر داد و گفت : اگر الان برخوردی قابل قبول انجام نشودشاهد اتفاقات بدتری خواهیم بود”. این نماینده امروز از تذکر قانون اساسی به رئیس جمهور و طرح سئوال از وزیر کشور خبر داد.

بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه- مهسا امینی

بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه:

رحیمی طی نامه‌ای به وزیر کشور از وی خواسته بود: “جهت جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی رسانه‌های معاند و جریان‌های غیرهمسو، تمامی ابعاد و جزئیات حادثه بصورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد و در صورت بروز هرگونه تخلف یا قصور، مراتب از طریق مراجع قضایی پیگیری و برخوردهای جدی و قانونی لازم با مسببان این حادثه ناگوار صورت گیرد”.

محسن فتحی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران- مهسا امینی

محسن فتحی نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران:

حادثه پیش آمده در خصوص مهسا (ژینا) امینی را در مجلس به دقت مورد بررسی قرار می‌دهیم. هرگونه تخلف، قصور احتمالی را با قاطعیت پیگیری می‌کنیم. وزارت کشور باید در این خصوص پاسخگو باشد”.

مهدی فرشادان نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران- مهسا امینی

مهدی فرشادان نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران:

در مقابل مرگ مشکوک مهسا امینی و جریحه‌دار شدن احساسات مردم سکوت نخواهم کرد و در جایگاه وکیل مردم وظیفه دارم تا روشن شدن علت این حادثه سکوت نکنم و پاسخگوی مطالبه مردم باشم. البته فرشادان از ورود فوری رئیس جمهور به این حادثه تشکر کرده است!

شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم سروآباد و مریوان- مهسا امینی

شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم سروآباد و مریوان:

موضوع برخورد گشت ارشاد با مهسا امینی برای مردم باید شفاف‌سازی شود. در این اتفاق تلخ اگر قصور، تخلف یا برخورد خلاف قانونی رخ داده باشد، ما به عنوان نمایندگان مجلس با قاطعیت این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

علیرضا زندیان نماینده بیجار- مهسا امینی

علیرضا زندیان نماینده بیجار:

زندیان در نامه به وزیر کشور عنوان کرده: دستور فرمایید به جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوءاستفاده معاندین، ضمن بررسی تمام ابعاد حادثه به صورت ویژه رسیدگی فرمایید”.

پرویز اوسطی نماینده قروه- مهسا امینی

پرویز اوسطی نماینده قروه:

“پیگیر هستیم هر چه سریع‌تر گزارش مربوطه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه گردد و برخورد قانونی با خاطیان احتمالی و کسانی که کوتاهی و تقصیری دارند انجام شود”. اوسطی دستورات ویژه مسئولان را نشان از اراده آنها در دفاع از حقوق شهروندی دانسته است.

چند ثانیه

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علیرضا گفت:
    موافقم ۱

    نمایندگان محترم استان کردستان عزیز
    اگر در بیان حقایق، شفافیت موضوع مرگ، اطلاع رسانی دقیق و احقاق حق خانواده مرحوم امینی کوتاهی کنید، به جلال و جبروت خداوند، در این شرمنده و در آن دنیا وامانده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید