وقتی در کشور مدعی آزادی اجازه ملاقات رفیقت را هم نداشته باشی

واکنش ظریف به حقوق بشر آمریکایی/ وزیر امور خارجه دست به موبایل برد

    کد خبر :617272
واکنش توییتری ظریف به ممانعت آمریکایی ها از ملاقاتش با تخت روانچی

محمدجواد ظریف با توجه به محدودیت ترددی که مقام‌های آمریکایی در ویزایش درج کرده‌اند، نتوانست حضوراً به ملاقات تخت روانچی برود و با کمک موبایلش توانست تماس تصویری برقرار کند.

 

به گزارش بازتاب، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار تصاویری از تماس تصویری‌اش با مجید تخت روانچی، در توییتر خود نوشت:

 

«تشکر از تکنولوژی که باعث شد من با دوست چهل‌ساله‌ام و سفیرمان در سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کنم؛ کسی که در بیمارستان بستری است و تنها چند ساختمان با او در نیویورک فاصله داشتم»

 

ظریف با توجه به محدودیت ترددی که مقام‌های آمریکایی در ویزایش درج کرده‌اند نتوانسته حضوراً مجید تخت روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل را ملاقات کند.

 

البته این رفتار و رفتار چند روز پیش آمریکایی‌ها در قبال هیئت ایرانی را که برای صدور ویزا به‌اندازه کافی بازی درآوردند، باید به‌حساب حقوق بشر آمریکایی نوشت. کشوری که داعیه‌دار آزادی است، اجازه یک ملاقات ساده آن‌هم با یک بیمار را نمی‌دهد.

 

نیویورک‌تایمز در مطلبی در این خصوص می‌نویسد: سفیر ایران در سازمان ملل، در بیمارستانی در نیویورک بستری است؛ ظریف درخواست عیادتش را داشت؛ وزارت خارجه آمریکا به او اجازه نداده و گفته است ابتدا یک زندانی آمریکایی در ایران باید آزاد شود.

 

حال سؤال اینجاست، چرا دکتر ظریف که در کانون توجهات رسانه‌های بزرگ جهان بابت این موضوع قرار گرفت، هیچ سؤال و درخواستی را درباره ایرانیان زندانی در آمریکا مانند پرفسور سلیمانی، مطرح نکرد؟

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید