واکنش شمخانی به ادعای توقیف کشتی پسرانش

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰
    کد خبر :889479
واکنش شمخانی و فرزندانش به یک ادعای عجیب

پس از انتشار اخباری با ادعای توقیف کشتی پسران شمخانی در یکی از بنادر هند، منابع آگاه از شکایت پسران شمخانی از یک خبرگزاری خبر دادند.

یکی از خبرگزاری‌ها در خبری مدعی شد که کشتی شرکت ادمیرال مربوط به فرزندان شمخانی توقیف شده است.

ایلنا نوشته بود: کشتی «کابل» متعلق به شرکت ادمیرال با مالکیت «برادران شمخانی» به بهانه نقص مدارک از تقریبا ١٠ روز پیش همراه با همه باری که در حال حمل آن بوده، به حکم یک دادگاه هندی در بندر کاندلا توقیف شده‌ است.

در این باره یک منبع آگاه گفت: باتوجه به کذب‌ بودن این خبر، فرزندان شمخانی از این رسانه و عوامل این دروغ شکایت کردند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز به صورت تلویحی به این خبر کذب واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «سرباز واقعی در میانه جنگ فکر و دیدگانش را از دشمن اصلی به سمت ستون پنجم منحرف نمی‌کند. زخم تحریم با برنامه غرب و شمشیر بی‌تدبیری و وادادگی غربگراهای داخلی، پیکر مقاوم مردم ایران را مجروح ساخته. برای التیام این زخم از جان و آبرو مایه می‌گذاریم. ناگفته‌ها بماند برای بعد.»

فارس

 

 

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. میثم از مونیخ گفت:

    اگر خبر درست باشه دیگه بر نمی گردم
    مملکت شما مال خودتان

  2. شوا گفت:

    جناب شمخانی عزیز ، مگر کشتی نباید در تصرف دولت باشد . اولا پسران دلبندت چطور کشتی دار شدند . داشتن ۵۰ کشتی در کشور ، یعنی دومین ثروتمند کشور بعد از دولت . از کجا اورده اید . چقدر کار کرده اید که برای پسرانت کشتی خریده ای . ما که بعد از سی کار کردن حتی یک پراید هم برای بچه نمی توانیم بخریم . خوشبحال پسرانت که بابا برایشان کشتی خریده است .

  3. ایمانی گفت:

    با نام و یاد خدا
    در کشور ما مشکل اصلی عدم شفافیت در امور مالی دولت مردان و صاحبان سرمایه و شرکت های خصوصی و دولتی می باشد در کشورهای پیشرفته نه تنها اعلام دارائی افراد مشهور عیب نیست بلکه هنر این افراد را نشان می دهد. همه افراد طبق قوانین مرتبط باید سالانه دارائی و در آمد خود را اعلام و بر اساس آن مالیات دهند. در واقع کسی که دارائی و در آمد بیشتری دارد مالیات بیشتری می دهد و بدین وسیله به اداره کشور بیشترین کمک را می کند بهمین دلیل هم کسی بر آنها ایرادی نمی گیرند.
    در کشور ما دارائی افراد مثل ناموسشان باید حفظ و مخفی بماند و زمانی که این دارائی برملا می شود همه درهای شبه افکنی باز می شود دارائی فرزندان و یا خود آقای شمخانی هم بخاطراین امر بناگاه تبدیل می شود به یک مسئله ملی و باید برای آن راست و دروغ را بافت تا از گرداب مهلکه بی اعتمادی به ارزشهای اسلامی انقلابی و مسائل ملی نجات یافت .
    چه در زمان جنگ تحمیلی بخاطر تحریمها و وضعیت ناشی از آن و چه در زمان تحریمهای اخیر هسته ای افراد بی نام و نشانی با سوئ استفاده و یا حسن استفاده از آن به دارائیهای نوجومی رسیده اند . این امر نه تنها باعث بی آبروئی این افراد نشده بلکه جامعه در مقابل این نوع پدیده حتی افراد را تحسین هم می کنند که توانسته اند با استفاده از هوش و ذکاوت و وقت شناسی به موقع بهترین بهره را ببرند ولی زمانی که اسم یکی از کارگزاران و یا فرزندان آن بمیان می آید آنوقت این امر تبدیل به یک مسئله ضد ارزشی و ضد ملی می شود. شاید هم فرزندان آقای شمخانی با فرصت شناسی و بدون دخالت پدر با خرید یک لنج باربری در جنوب و سرمایه گذاری در این زمینه بمرور به این ثروت رسیده باشند .اگر از همان ابتدا شفافیت در این زمینه وجود داشت نه تنها ثروت این افراد باعث تعجب و حیرت نمی شد بلکه باعث افتخار می شد. مسئله دیگری که برملا شدن این گونه مسائل در افکار عمومی باعث التهاب و تعجب می شود اظهارات علنی این آقایان و خود نمائی بعنوان افراد ساده زیست و پیرو سیره امام خمینی که تا آخر عمربرغم در اختیار داشتن بیت المال خود و فرزندان از کمترین برخوردار بودند و شاید هم تضاد مدعیان بیشتر باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده باشد .
    در هر صورت باید قانون گذاران و متولیان امور فرهنگی و دینی چاره ای برای جلوگیری از بروز اینگونه امور بیندیشند چرا که ازاین پس حتی با ظهور حضرت حجت عج ، افراد بخاطر مصادیق پیش آمده با شک و تردید جدی مواجه خواهند بود

  4. شهروند ایران گفت:

    آقای شمخانی
    ماجرای ویلای لواسان هم لابد کار ستون پنجم دژمن هست ……
    فساد در ارکان قدرت جمهوری اسلامی درهم تنیده است…..

دیدگاهتان را بنویسید