واکنش روسیه به احتمال برگزاری رزمایش مشترک ضد ایرانی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی

    کد خبر :869094
واکنش روسیه به احتمال برگزاری رزمایش مشترک ضد ایرانی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص احتمال برگزاری رزمایش مشترک ضد ایرانی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت که این اقدام به بی‌ثباتی در منطقه منجر خواهد شد.

وی افزود که در شرایط فعلی مهم است که خویشتن‌داری نشان داده و بر تسهیل روند مذاکراتی که پس از مدت‌ها انجام می‌شود، تمرکز کنیم.

ریابکوف در ادامه گفت که مسکو از اسرائیل و آمریکا می‌خواهد که در خصوص برنامه‌های خود برای رزمایش علیه ایران خویشتن داری نشان دهند.

پیش از این، یک مقام ارشد آمریکایی از احتمال رایزنی «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا و «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره برگزاری تمرین‌های نظامی ضدایرانی بر فراز دریای مدیترانه در دیدار روز گذشته -پنجشنبه- دو طرف خبر داده بود.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، افزود که آستین و گانتز درباره تمرین‌های نظامی برای شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در صورت شکست دیپلماسی مذاکره کنند.

به گزارش ایلنا، وی افزود که این رایزنی‌ها در ادامه جلسه توجیهی ۲۵ اکتبر مقام‌های وزارت دفاع آمریکا با حضور «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره مجموعه کامل گزینه‌های نظامی موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای برگزار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید