واکسن کرونا برای کودکان چه عوارضی دارد؟

    کد خبر :889935
واکسن کرونا برای کودکان چه عوارضی دارد؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: عوارض بیماری کرونا برای کودکان ناچیز است و احتمال بیماری شدید و مرگشان بسیار کم است، لذا باید واکسنی را انتخاب می‌کردیم که خیلی ایمن و بی‌خطر باشد.

دکتر مسعود یونسیان اپدمیولوژیست و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با همشهری آنلاین درباره امنیت واکسن‌های اعلام‌شده برای تزریق به کودکان گفت: یکی از این واکسن‌ها سینوفارم است که صدها میلیون دوز از آن در دنیا به کودکان تزریق شده است و اگر قرار بود عوارض جدی داشته باشد، باید خودش را در این جمعیت نشان می‌داد.

وی ادامه داد : دیگری هم پاستوکووک است که هم در ایران و هم کوبا روی آن مطالعه شده است. در کوبا، علاوه بر مطالعه، این واکسن به همه کودکان هم تزریق شده است و طبیعتا اگر این واکسن عوارض جدی داشت، خودش را نشان می‌داد.

یونسیان با بیان اینکه ما در مورد سلامت این دو واکسن به اندازه کافی اطمینان داریم تاکید کرد: ما برای تعیین نوع واکسن برای کودکان با وسواس بسیار بالایی تصمیم گرفتیم. عوارض بیماری کرونا برای کودکان ناچیز است و احتمال بیماری شدید و مرگشان بسیار کم است، لذا باید واکسنی را انتخاب می‌کردیم که خیلی ایمن و بی‌خطر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید