بازتاب ایران

وال‌استریت‌ژورنال: ایران آخرین خواسته خود در مذاکرات هسته ای را بیان کرد/ الشرق الاوسط: دولت ایران سدها را باز می کند/ اسپوتنیک: ایران با سلاح هسته ای یک قدم فاصله دارد/ الجزیره: وزیرامورخارجه قطر به ایران سفر کرد

    کد خبر :830663

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل وال‌استریت‌ژورنال، روزنامه الشرق الاوسط، خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه خبری الجزیره با تأکید بر موضوعاتی چون ایران آخرین خواسته خود در مذاکرات هسته ای را بیان کرد، دولت ایران سدها را باز می کند، ایران با سلاح هسته ای یک قدم فاصله دارد، وزیرامورخارجه قطر به ایران سفر کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

وال‌استریت‌ژورنال: ایران آخرین خواسته خود در مذاکرات هسته ای را بیان کرد

از نخستین روزهای مذاکرات هسته ای در وین یک سوال مهم مطرح بود، چه تضمینی وجود دارد که ایالات متحده دوباره از توافق هسته ای خارج نشود؟

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این باره نوشت: آخرین تقاضای هسته ای ایران، تهران خواهان تضمین سازمان ملل برای خروج آینده آمریکا است.

ادامه می دهد: آخرین خواسته ایران این است که ایالات متحده با بندی موافقت کند که خروج آمریکا از توافق را منوط به تایید سازمان ملل متحد کند.

افزوده است: ایران این کار را ضرورت می داند زیرا دونالد ترامپ یک بار به صورت یک جانبه از توافق هسته ای خارج شده است.

مذاکرات هسته ای

در پایان این روزنامه خواسته ایران را مغایر با قانون اساسی آمریکا می داند و مدعی است رئیس جمهور نمی تواند رئیس جمهور آینده و کنگره را از تغییر سیاست منع کند.

الشرق الاوسط: دولت ایران سدها را باز می کند

اعتراضات مردم خوزستان به کمبود آب همچنان ادامه دارد و دولت به دنبال پیدا کردن راهی برای کاهش نارضایتی مردمی است.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: دولت ایران سدها را باز می کند تا مردم را آرام کند.

ادامه می دهد: حسن روحانی، افزایش دما و پایین آمدن سطح باران را عامل اصلی بحران کمبود آب دانست اما قول داد که برای تامین آب آشامیدنی سدها را باز کند.

افزوده است: علی رغم قول رئیس جمهور، نمایندگان خوزستان که با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ملاقات کردند برای حل بحران، خواستار اقدام و نه حرف از سوی تهران شدند.

آب خوزستان

در پایان این روزنامه از حضور فرمانده کل سپاه در خوزستان گفته است و آورده است که آقای سلامی قول داده است که مخازن تامین آب روستاها افزایش پیدا کند.

اسپوتنیک: ایران با سلاح هسته ای یک قدم فاصله دارد

اسرائیل در سال های گذشته و از آغاز حساسیت ها نسبت به پرونده هسته ای ایران، همواره از نزدیک بودن ایران به ساخت سلاح هسته ای سخن می گوید و برای آن زمان ارائه می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: اسرائیل به آمریکا می گوید ایران یک قدم از دستیابی به سلاح هسته ای فاصله دارد.

ادامه می دهد: اسرائیل مدت ها است زنگ خطر را درمورد تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای به صدا در آورده است، این درحالی است که خود اسرائیل مدت ها پیش سلاح هسته ای را تولید کرده است و گزارش ها حاکی از آن است که حداقل 90 کلاهک در اختیار دارد.

افزوده است: مذاکرات برای بازگشت به برجام ادامه دارد و ایران تاکید دارد که باید اول تحریم های اقتصادی لغو شود تا زندگی مردم ایران در شرایط همه گیری سخت نشود.

سلاح هسته ای

در پایان این خبرگزاری تاکید کرده است که ایران همواره مدعی است که تلاشی برای ساخت سلاح هسته ای نمی کند.

الجزیره: وزیرامورخارجه قطر به ایران سفر کرد

وزیرامورخارجه قطر برای دیدار با مقامات عالی رتبه ایرانی به تهران سفر کرده است، این سفر پس از سفر او به ایالات متحده به صورت غیرمنتظره انجام می شود.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: وزیرامورخارجه قطر برای دیدار با مقامات عالی رتبه به ایران سفر کرد.

ادامه می دهد: شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران دیدار و گفتگو کرد.

افزوده است: این دیدار روز یکشنبه صورت گرفت و روابط دوجانبه محور اصلی گفتگوها بود، آقای رئیسی تاکید کرد دولت او رابطه با همسایگان را اولویت سیاست خارجی خود می داند و در این میان قطر از اهمیت خاصی برخوردار است.

قطر

در پایان این شبکه خبری آورده است که وزارت امورخارجه ایران در بیانیه ای از دیدار این دیپلمات ارشد قطری با محمدجواد ظریف خبر داده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید