واشنگتن پست: مرکل به پایان کار خود رسیده است

    کد خبر :193347

روزنامه “واشنگتن پست” آمریکا در تحلیلی پیش‌بینی کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به پایان دوران رهبری خود در کشورش نزدیک می‌شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در این تحلیل نوشته است: پایان دوران رهبری آنگلا مرکل در آلمان ممکن است سریع‌تر از آنچه که هر کسی پیش‌بینی می‌کرد اتفاق بیفتد و همه نشانه‌ها حاکی از تضعیف قدرت و جایگاه سیاسی او هستند.

این روزنامه در ادامه پیش‌بینی کرده که کناره‌گیری مرکل از قدرت منجر به یک خلأ ناگوار نه فقط در آلمان بلکه در جهان غرب شود؛ چراکه مرکل یکی از قدرتمندترین وزنه‌های متقابل حامی رویکرد بین‌المللی در برابر رویکرد حمایت از داخل دونالد ترامپ است.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: دردسرهای مرکل با نتیجه مأیوس کننده او در انتخابات ماه سپتامبر آغاز شد و با شکست اولین تلاشش در ایجاد یک دولت جدید در ماه نوامبر هرچه بیشتر تشدید شدند.

این روزنامه نوشته که در روزهای اخیر بدترین خبر برای مرکل این است که نظرسنجی‌ها نشان دهنده رویگردانی آلمانی‌ها از او و خستگی آنها از رهبری‌اش است.

اواخر ماه دسامبر یک نظرسنجی روزنامه بیلد نشان داد که حدود نیمی از آلمانی‌ها نمی‌خواهند که مرکل دوره چهارم صدراعظمی‌اش را تکمیل کند. چند روز بعد نیز یک نظرسنجی روزنامه دی‌ولت بدتر از آن نشان داد که حدود نیمی از آلمانی‌ها می‌خواهند او فورا از قدرت کناره‌گیری کند.

به نوشته واشنگتن پست مرکل اکنون فقط یک شانس دیگر دارد تا برای تشکیل یک دولت ائتلافی و جلوگیری از یک تکرار فضاحت بار انتخابات در آلمان تلاش کند و اگر که شکست بخورد دیگر باید با قدرت خداحافظی کند.

به گفته استفان کرنلیوس، نویسنده بیوگرافی آنگلا مرکل “زمان برای او در حال اتمام است و او تحت فشاری فزاینده قرار دارد تا چنین اتفاقی را رقم بزند”.

با این حال واشنگتن پست نوشت: حتی اگر مرکل در این امر موفق شود هم آسیب زیادی به جایگاه او وارد شده است. او زمانی یک چهره شکست ناپذیر در آلمان بود اما اکنون آسیب پذیری او به حدی رسیده که بحث سیاسی در آلمان سرانجام به این موضوع رسیده که چه کسی بعد از او روی کار خواهد آمد؟

واشنگتن پست نوشت: رقیبان زیادی می‌توانند برای جانشینی مرکل مطرح باشند اما قدرت نجات بخش مرکل دست‌کم در حال حاضر هیچ جانشینی برای خود در آلمان نمی‌بیند و مطمئنا در حال حاضر هیچکس در آلمان وجود ندارد که بتواند کاملا نقش بزرگی را که مرکل در امور جهانی ایفا می‌کرد، انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید