واردات خودرو‌های خارجی دست دوم صحت ندارد

    کد خبر :784686

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با رد خبر واردات خودرو‌های خارجی دست دوم گفت: این موضوع مرتبط با خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و در بودجه ۱۴۰۰ است که این مسأله نیز با توجه به تصویب نشدن این لایحه مسکوت ماند.

آقای حجت الله فیروزی در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به طرح ساماندهی خودرو که در دستور کار نمایندگان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است یا خیر؟ اظهار داشت: ابهامی که در سطح رسانه‌ها با موضوع واردات خودرو‌های خارجی دست دوم مطرح شد مربوط به موضوعی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ است.

وی افزود: موضوع خودرو‌های خارجی دست دوم شامل خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاداست به این معنی که خودرو‌هایی که کارکرد داشته و مدتی در آن مناطق آزاد استفاده شده اند قابلیت وارد به شهر‌های داخل کشور را دارند و این موضوع، چون در لایحه ۱۴۰۰ مطرح بود پس از رد کلیات و بازگشت بودجه سال آینده به دولت نیز اکنون مسکوت خواهد ماند تا اینکه ببینیم لایحه دولت در این زمینه چه خواهد شد.

آقای فیروزی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در دستور است گفت: عرضه و تقاضای خودرو برای ما مهم است و در این زمینه در کمیسیون بدنبال متعادل کردن بازار خودرو هستیم.

نماینده مردم فسا درمجلس با تأکید بر اینکه از چند ظرفیت برای واردات خودرو استفاده می‌شود گفت: یکی از آن ظرفیت‌ها این است که در ازای صادرات خودرو‌های داخلی می‌توانند خودروی خارجی وارد کنند همچنین آن‌ها که قطعات خودرو‌های داخلی را صادر می‌کنند از محل این مورد نیز می‌توانند خودرو وارد کشور کنند.

آقای فیروزی با بیان اینکه افرادی که نیازی به ارز دولتی ندارند می‌توانند واردات خودرو انجام دهند اضافه کرد: به موازات آن این افراد تعهدی نیز به دولت ندارند می‌توانند خودرو وارد کنند همچنین افرادی از جمهوری اسلامی نفت خریداری کنند و بتوانند در خارج بفروش برسانند می‌توانند از محل فروش خودرو وارد کنند و تأکید می‌کنم که موضوع واردات خودرو‌های خارجی دست‌دوم صحت ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید