کشتارگاه های استان تهران ظرفیت کشتار روزانه بیش از 1000 تن مرغ را دارا هستند

هیچ کشتارگاهی قطعه‌بندی مرغ را به صورت لاکچری و گران قیمت انجام نمی‌دهد

    کد خبر :1065733

مهندس مظفر میرزا حکمتی رئیس هیات مدیره انجمن کشتارگاه‌های استان تهران گفت:استان تهران دارای 20 واحد کشتارگاه فعال مرغ با ظرفیت کشتار رسمی و قانونی روزانه 250000 قطعه مرغ می‌باشد که با کمک سازمان جهاد کشاورزی، دامپزشکی استان و استانداری محترم از تعطیلی چند کشتارگاه و بیکاری چند صد نفر نیز جلوگیری به عمل آمد و همچنین میزان و قیمت عرضه مرغ در پایتخت که مصرف بیش از 3000 تن را به خود اختصاص داده؛ به شایستگی کنترل شده است. وی در ادامه افزود: هم‌اکنون هیچ گونه محدودیتی در ارسال مرغ زنده به استان تهران وجود ندارد زیرا مازاد تولید مرغ زنده داریم و با توجه به این مهم اولا مرغ تازه و با قیمت مناسب در سطح عرضه توزیع می گردد و ثانیا از سوداگری برخی سودجویان جلوگیری به عمل بیاید.
حکمتی به برخی بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌های ناکارآمد و نامطلوب نیز اشاره و عنوان کرد: قاعدتا کاهش میزان تولید فساد را به همراه خواهد داشت، ایجاد و قراردادن واسطه بین کشتارگاه‌ها و واحدهای فروش در سطح عرضه و عدم کنترل این واسطه‌ها علی‌رغم تلاش‌ها و زحمات همه مسئولین بعضا سبب ایجاد بازار سیاه، دلالی و افزایش قیمت می‌شود و ما اعلام نموده‌ایم کنترل و نظارت بر کشتارگاه‌ها به مراتب سهل‌تر از نظارت بر غیراست. این درحالیست که در مواقع کمبود مرغ زنده از ارسال آن به تهران جلوگیری بعمل نیاورند. یکی از توجیحات عدم ارسال مرغ زنده به تهران در برخی از اوقات سال، بهانه کمبود مرغ در استان‌های معین و مبدا است که از اساس غلط و کذب است زیرا همان موقع شاهد ارسال مرغ کشته شده با طی مسافت طولانی به تهران هستیم.
حکمتی درادامه توضیحاتش به موضوع قطعه‌بندی اشاره کرد و گفت: از فعالیت کشتارگاه‌هایی که پروانه قطعه‌بندی ندارند قطعا ممانعت به عمل می‌آید. در زمان‌های کمبود واحدهای دارای مجوز را بدون دلیل اقدام به تعطیلی می‌نمایند و خلاف جهت رفع این نیاز به حق مردم و البته کاهش قیمت تمام شده مرغ قطعه‌بندی انجام داده‌اند که تفاوت قیمت مرغ قطعه‌بندی تولید کشتارگاه‌ها با دیگر واحدهای بسته‌بندی گواه این موضوع می‌باشد.
لازم به ذکر است در برخی از گزارشات و اخبار به شیوه قطعه‌بندی مرغ به صورت لاکچری و گران‌قیمت انتقاداتی وارد شده است.
همچنین قیمت‌های تعیین شده در واحدهای بسته‌بندی که از کانال سازمان میادین میوه و تره‌بار تعیین می‌گردد با قیمت‌های تعیین شده از طرف سازمان حمایت اختلاف فاحش دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید