عوارض قهوه و سیگار زیاد در بلند مدت در تریدرها چه تاثیری را دارد؟

    کد خبر :1065365

ترید کردن یکی از سخت‌ترین کارهای جهان است. تریدرها باید لایف استایل صحیحی را در زندگی خود داشته باشند، زیرا ترید کاری دشوار است و ضرر کردن در آن عوارض جبران‌ناپذیری روی روح، روان و مغز آن‌ها می‌گذارد. قهوه و سیگار جزء مواد مصرفی هستند که عموماً برای تریدرها در زمان معامله مناسب نیستند. در این مقاله عوارض قهوه و سیگار را بر روی وضعیت مغزی یک معامله‌گر شرح خواهیم داد تا بدانید که برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای نباید هر ماده‌ای را وارد بدن خود کنید.

عوارض سیگار برای تریدرها

نیکوتین یک ماده بسیار اعتیادآور است که وقتی وارد جریان خون می‌شود، اندورفین تولید می‌کند و سطح دوپامین را افزایش می‌دهد. با گذشت زمان، فرد به نیکوتین بیشتری نیاز دارد تا دوپامین بیشتری را هم دریافت کند. قرار گرفتن مکرر در معرض نیکوتین، می‌تواند مدارهایی را در مغز که با استرس، یادگیری و خویشتن‌داری مرتبط است، تغییر دهد. پس اگر فردی برای مدت طولانی سیگار بکشد، منجر به اعتیاد می‌شود که علائم بدی مانند تحریک‌پذیری، اضطراب، مشکلات حافظه و مشکل در تمرکز را به وجود می‌آورد.

مطالعات نشان داده است که نیکوتین می‌تواند روی دقت، تمرکز، مهارت‌های حرکتی ظریف و حافظه کوتاه مدت، تاثیر منفی بگذارد. این عوامل همگی دست به دست هم می‌دهند تا زمانی که شما جلوی چارت می‌نشینید و شرایط پر اضطراب معاملاتی را تحمل می‌کنید، تمرکز کافی برای کار کردن را نداشته باشید. همچنین مغز شما به خوبی عمل نکند و نتوانید از تمام کیفیت خودتان استفاده کنید.

علاوه بر این که فلزاتی مانند آهن، مس و روی که در دود سیگار وجود دارند، می‌توانند در بدن تجمع کنند و عملکردهای شناختی را مختل کنند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که سیگار باعث ایجاد تغییراتی در ضایعات ماده سفید (WM) در مغز می‌شود که می‌تواند باعث کاهش عملکردهای شناختی شود. جالب است بدانید که این وضعیت بر سیستم پردازش اطلاعات و تصمیم‌گیری در مغز شما تاثیرات مستقیم و بسیار مخربی دارد. بخشی که یک تریدر برای تحلیل و معامله کردن به شدت به آن نیاز دارد.

سیگار کشیدن کیفیت عملکردی مغز را تا حد زوال عقل پایین می‌آورد، به همین دلیل اگر معامله‌گری می‌کنید، نیاز دارید که سیستم مغزی شما به بهترین شکل ممکن عملکرد خود را انجام دهد. در واقع شما نیاز به یادگیری، تحلیل، تصمیم‌گیری صحیح و …. دارید تا یک تریدر موفق شوید، پس سیگار می‌تواند دشمن شماره 1 شما باشد.

عوارض قهوه بر معامله گری

در طول دهه گذشته، محققان مواد غذایی به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف قهوه/کافئین اگر در سطوح 200 میلی‌گرم در یک وعده (حدود 2 و نیم فنجان قهوه) یا 400 میلی‌گرم در روز (حدود 5 فنجان قهوه) مصرف شود، مضر نیست. علاوه بر این، کافئین اثرات مثبت زیادی روی مغز دارد و می‌تواند هوشیاری و تندرستی را افزایش دهد، به تمرکز کمک کند، خلق و خو را بهبود بخشد و افسردگی را کاهش دهد.

البته کافئین ممکن است خواب را مختل کند که فقط در افراد حساس این مسئله رخ می‌دهد. همچنین خوردن زیاد قهوه ممکن است باعث ایجاد اضطراب در برخی افراد حساس شود، اما به نظر نمی‌رسد که اعتیادآور باشد، اگرچه تعداد کمی از مردم علائم آن را تجربه می‌کنند.

علاوه بر موارد بالا، کافئین می‌تواند اثر داروهای مسکن معمولی در سردرد و میگرن را تقویت کند. مصرف مادام العمر قهوه/کافئین با پیشگیری از زوال شناختی و کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی، بیماری پارکینسون و بیماری آلزایمر مرتبط بوده است.

بنابراین، مصرف روزانه قهوه و کافئین می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی متعادل سالم باشد. پس به عنوان یک تریدر می‌توانید نوشیدن کمتر از 200 میلی‌گرم قهوه در روز را در برنامه غذایی خود قرار دهید، اما همزمان شدن آن با سیگار ممکن است وضعیت فکری، اضطرابی و خواب شما را به شدت مختل کند. پس قهوه به اندازه کافی، به خودی خود برای یک تریدر مضر نیست، اما برای افرادی که سیگار هم می‌کشد، با مشکلات مغزی و تصمیم‌گیری به دلیل بالا رفتن کافئین در بدن همراه است.

نتیجه گیری

فرض کنید که شما یک معامله‌گر حرفه‌ای هستید که می‌خواهید در فارکس فعالیت کنید و باید دو مورد مهم را در نظر داشته باشید: اول انتخاب بروکری است که با ایرانیان کار کند، مثل بروکر آلپاری و دوم لایف استایل و سبک زندگی شما است. در واقع به همان اندازه که شما نیازمند داشتن ابزار فنی و دانش معامله‌گری هستید، به همین میزان هم باید روی مسائل تغذیه و روحی روانی خود کار کنید تا به طور کلی یک شرایط صحیح برای معامله‌گری داشته باشید تا خروجی آن نتایج معاملات مناسب باشد.

پایان رپرتاژ

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید