هیوندای کرتا؛ کراس اوور جدید کره ای با مجموعه ای از امکانات روز و برچسب قیمت کاملا رقابتی!/ عکس

  • خودرو
  • شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ۸:۳۸
    کد خبر :761319

کرتا یکی از برندهای فعال در مجموعه هیوندای است که البته با نام ix25 نیز شناخته می شود. این خودرو اولین بار در سال 2014 میلادی روی خط تولید قرار گرفته و همچنان در وضعیت فعال قرار دارد.

به گزارش عصر ایران،اولین نسل کرتا از 2014 تا 2019 روی خط تولید قرار گرفت که پروسه مونتاژی آن نیز در کشورهای متنوعی مانند هند، چین، برزیل، روسیه و الجزایر دنبال شد. نسل دوم آن نیز با مدل 2020 معرفی و روانه بازار شده است.

طراحی

همانطور که در تصاویر نسل اول مشاهده می شوند با یک طراحی ساده در ردیف شاسی بلندهای هیوندای(نسل سوم سانتافه) که در بازار ایران نیز موجود هستند، سر و کار داریم اما در نسل دوم ظاهر خودرو کاملا تغییر کرده و می توان در آن ردپای محصولات بروزتر هیوندای مانند کونا و نسل جدید سانتافه را مشاهده کرد.

مونتاژ مدل 2020 کرتا نیز در چین و هند انجام می شود.

استفاده از نور زیر آینه که قسمت جانبی خودرو را همگام نزدیک شدن به آن روشن می کند همراه با آینه های تاشوی اتوماتیک از ویژگی های جذاب در این کرتا محسوب می شود.

در نمای عقب نیز چراغ های اصلی گرافیک جذابی دارند و حس یک طراحی سطح بالا را به مخاطب خود انتقال می دهند. خروجی اگزوز کرومی دوقلو نیز در حالت آپشن پیش روی مشتریان قرار دارد.

از منظر ابعاد برابر با 4300 میلیمتر در طول، 1790 میلیمتر در عرض و 1635 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2610 میلیمتر است.

رینگ ها در اندازه های 16 و 17 اینچی قابل سفارش هستند.

 

کابین و امکانات هوشمند

داخل کابین با یک محیط زیبا و البته باکیفیت روبرو می شویم که طراحان هیوندای توجه ویژه ای به خلق آن داشته اند. استراحتگاه دست برای ردیف عقب به همراه نگهدارند لیوان، شارژر بی سیم، سقف پانورامیک قابل کنترل با فرمان صوتی، محفظه داخلی کنسول به همراه سردکن برای نوشیدنی، سایه بان شیشه های جانبی، روکش چرمی فرمان، استراحتگاه گردن برای صندلی ردیف عقب، یو اس بی برای ردیف عقب، سیستم تهویه جدید برای صندلی های ردیف جلو، نورپردازی هوشمند، نمایشگر 17.78 سانتیمتری دیجیتال آمپر، نرم افزار اختصاصی بلولینک هیوندای هماهنگ با تلفن هوشمند، نمایشگر لمسی 26.03 سانتیمتری اچ دی ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی با تراکم پیکسلی بالا، سیستم تهویه اتوماتیک، دکمه های کنترلی روی فرمان و سیستم صوتی بوز از جمله ویژگی های فضای داخلی کابین هستند.

ایمنی

در بخش ایمنی می توان به مواردی مانند: ایزوفیکس صندلی کودک، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، آینه عقب الکترو کرومیک، 6 ایربگ، سنسورهای پارک عقب، سیستم پایداری الکترونیکی، دستیار حرکت در سربالایی، دوربین عقب با راهنمای داینامیک، هشدار سرقت، هشدار ترمز اضطراری در چراغ های عقب برای اطلاع خودروهای پشتی، ای بی اس، ایی بی دیی، کروز کنترل و … اشاره کرد.

این محصول در تریم های ایی، ایی اکس، اس، اس اکس و اس اکس(او) ارائه می شود که با توجه به تریم امکانات مورد اشاره موجب تغییرات قیمت می شود.

 

پیشرانه

در این قسمت گزینه های متعددی پیش روی مشتریان قرار دارد: نمونه 1.5 لیتری بنزینی، 1.4 لیتری توربوی بنزینی و 1.5 لیتری دیزل.

میزان خروجی پیشرانه دیزل برابر با 114 اسب بخار، پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی 114 اسب بخار و پیشرانه توربو 138 اسب بخار است.

در بخش جعبه دنده نیز نمونه های: 6 سرعته دستی، آی وی تی(سی وی تی هوشمند هیوندای) و 7 سرعته دی سی تی قابل سفارش است.

این خودرو در بازار هند با قیمت پایه 13168 دلار عرضه می شود و در بالاترین تریم برچسب قیمت 23226 دلار را همراه خود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید