هوندا HR-V برای بازار امریکا چهره تازه کرد

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۳۲
    کد خبر :899619

سال گذشته هوندا نسل جدید کراس‌اوور کامپکت HR-V را برای بازار اروپا معرفی کرد و بنابراین شاید معرفی نسخهٔ آمریکایی این خودرو اتفاق چندان مهمی به نظر نرسد اما این نسخه کاملاً با همتای اروپایی خود متفاوت است.

«بازتاب»در همین حال، هوندا قصد دارد نسخهٔ آمریکایی HR-V را از سال آینده در بازار اروپا هم عرضه کند اما در آن قاره نام متفاوتی خواهد داشت که هنوز اعلام نشده است. HR-V آمریکایی ظاهر کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبلی دارد که مثل سیویک و آکورد بسیار ساده به نظر می‌رسد.

در جلوی خودرو جلوپنجره‌ای بسیار زاویه‌دارتر از نسل قبلی با الگوی داخلی شش‌ضلعی جلب‌توجه می‌کند. چراغ‌های جلو نیز که حالا از جلوپنجره جدا شده‌اند، بالاتر نصب شده‌اند و ارتفاع کاپوت هم بلندتر شده است. در پروفیل جانبی، دیگر از آن حجم‌پردازی‌ها و خطوط جسورانه خبری نیست و شاهد نمای بسیار ساده‌ای هستیم. همچنین دستگیر در عقب نیز بجای ستون C حالا در مکان معمول نصب شده است. در عقب هم چراغ‌ها کوچک‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند و مثل پروفیل جانبی، نمای کلی ساده‌تر شده است.

هوندا هنوز تصویری از داخل HR-V آمریکایی جدید منتشر نکرده ولی گفته است که این خودرو روی پلت‌فرم نسل یازدهم سیویک ساخته شده و نه‌تنها فاصلهٔ محوری آن حدود ۱۳ سانتی‌متر بیشتر از قبل شده بلکه عرض آن‌هم افزایش یافته است؛ بنابراین، باید انتظار کابین جادارتری را داشته باشیم. هوندا هنوز حرفی در مورد پیشرانهٔ این خودرو هم نزده و صرفاً به ارائهٔ پیشرانه‌ای پاسخگوتر و سیستم تعلیق مستقل جدید در عقب اشاره کرده که رانندگی این کراس‌اوور کامپکت را جذاب‌تر خواهد کرد.

بااین‌حال، ازآنجایی‌که HR-V جدید روی پلت‌فرم سیویک ساخته شده است، به‌احتمال‌زیاد از یکی از موتورهای سیویک استفاده خواهد کرد. پیشرانهٔ پایهٔ این سدان کامپکت در بازار ایالات‌متحده یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۵۸ اسب بخار قدرت است درحالی‌که یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت هم برای آن ارائه می‌شود. هرکدام از این موتورها که زیر کاپوت HR-V قرار گیرند، قدرت بیشتری از موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر نسل کنونی با ۱۴۱ اسب بخار قدرت خواهند داشت. هوندا HR-V جدید از تابستان امسال در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید