هوندا e:N با ظاهری شبیه سایبرتراک تسلا اما زیباتر معرفی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۳۹
    کد خبر :874183

شرکت هوندا به تازگی از طرح مفهومی یک خودروی الکتریکی به نام e:N رونمایی کرده که قرار است رهبر خودروهای برقی مخصوص کشور چین این شرکت به شمار آید. با نگاهی به این خودرو متوجه می‌شویم که رنگ خاکستری و زاویه‌ تند بدنه آن شباهت زیادی با خودروی سایبرتراک تسلا دارد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_خودروی Honda e:N آینه‌های بغل و دستگیره در نیز ندارد که این موضوع شباهت آن به سایبراک را بیش از بیش به نمایش می‌گذارد. باید به این نکته اشاره کنیم که شاید تقلید از یکی از زشت‌ترین خودروهای جهان کار آسانی نباشد، ولی هوندا توانسته با طرح مفهومی e:N خود این کار را به خوبی به انجام برساند.

با نگاهی به این خودرو متوجه می‌شویم که رنگ خاکستری و زاویه‌ تند بدنه آن شباهت زیادی با خودروی سایبرتراک تسلا دارد. ماشین الکتریکی هوندا چندین برابر از نمونه مشابه تسلا بهتر به نظر می‌رسد و با وجود زوایای تند، همچنان حس آینده‌نگرانه‌ای را به کاربران منتقل می‌نماید. از خصوصیات منحصر به فرد ماشین جدید کمپانی ژاپنی هوندا می‌توان به چراغ‌های بسیار زیبا، طراحی جذاب چرخ‌ها و شیشه‌های با مساحت بالا اشاره کرد.

با این حال باید به این نکته اشاره کنیم که چنین خودروهایی برای ورود به جاده‌ها باید امکاناتی همچون آینده بغل و برف پاک نیز در اختیار داشته باشند که قطعاً باعث زشت شدن طراحی آن‌ها می‌شود. خوب است بدانیم که در حال حاضر تسلا سهم قابل توجهی از باز خودروهای برقی چین را در اختیار دارد و انتظار نمی‌رود که هوندا بتواند حداقل در آینده‌ای نزدیک به این سهم خدشه‌ای وارد آورد.

البته هوندا احتمالاً قصد نداشته باشد تا طرحی همچون e:N را به مرحله تولید انبوه برساند و در صورت تولید نیز آن را تنها در کشور چین عرضه خواهد کرد. شرکت هوندا قصد دارد تا سال 2024 یک SUV برای بازار آمریکا طراحی و آماده نماید و خودروی الکتریکی E Hatchback را به زودی در بازار اروپا و ژاپن به مشتریان عرضه کند.

در ادامه تماشاگر طراحی این مدل باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید