هندوراس و اسرائیل درباره افتتاح سفارت در قدس مذاکره می‌کنند

    کد خبر :458373

هندوراس، رژیم صهیونیستی و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که درباره افتتاح سفارت در قدس مذاکره خواهند کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و خوان اورلاندو هرناندز، رئیس جمهوری هندوراس در حاشیه مراسم تحلیف ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری راست‌گرای برزیل در پایتخت این کشور با یکدیگر دیدار کردند.

طبق بیانیه مشترک این سه کشور، این سه مقام جهانی طی این دیدار برای برگزاری نشست‌هایی در پایتخت‌های خود “به منظور ارتقای روند تصمیم‌گیری درباره افتتاح سفارت‌هایی در قدس و تگوسیگالپا” توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تصمیم هرناندز راست‌گرا برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به قدس تازه‌ترین مورد پیروی رهبران جهانی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای این اقدام است؛ تصمیمی که ترامپ را با انتقادات جهانی روبه‌رو کرد.

هرناندز به خبرنگاران گفت، این مذاکرات سه‌جانبه نشانگر ” اتحاد سیاسی مهمی هستند”.

ترامپ بارها تهدید کرده است که کمک مالی به هندوراس را که کشوری فقیر است و کمتر از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد، بر سر مهاجرت شهروندان این کشور به مکزیک برای ورود به آمریکا متوقف خواهد کرد.

گوآتمالا، دیگر کشوری که در پی روابط نزدیک‌تر با آمریکاست نیز سریعا به تصمیم ترامپ پیوست و تنها دو روز پس از گشایش سفارت آمریکا در قدس، سفارتش در تل‌آویو را به این شهر انتقال داد.

پاراگوئه نیز در پی این اقدام بود اما دولت جدیدش از این کار سر باز زد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید