همکاری جنرال موتورز و vبرای تولید باتری خودروی الکتریکی

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۲۳
    کد خبر :316754

شرکت خودروسازی جنرال موتور در راستای برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ مدل خودروی برقی جدید تا سال ۲۰۲۳، توافقنامه‌ای را با هوندا برای توسعه نسل جدید باتری امضا کرد.

شرکت‌های خودروسازی جنرال موتورز و هوندا برای تسریع در برنامه هر طرف جهت تولید خودروی الکتریکی، با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این توافقنامه برای توسعه نسل جدید باتری‌های جنرال موتورز و ماژول باتری هوندا منعقد شده است. نسل آینده باتری‌ خودروهای برقی از نظر میزان اشغال فضا، زمان شارژ و تراکم انرژی بهبود قابل‌توجهی نسبت به نسل‌های پیشین خواهد داشت. نسل بعدی باتری‌ مورد اشاره در توافق جنرال موتورز و هوندا، عموماً برای بازار آمریکای شمالی تدارک دیده می‌شوند.

جنرال موتورز امیدوار است که با بهره‌گیری از همکاری هوندا در جهت باتری نسل جدید، بتواند بازار فروش خودروهای الکتریکی خود را توسعه دهد. همکاری این دو شرکت بزرگ، می‌تواند هزینه‌های ناشی از فرآیند تحقیق و توسعه را به مقدار زیادی کاهش دهد و فرآیند دستیابی به هدف (تولید باتری پیشرفته) را با سرعت بیش‌تری همراه کند.

مارک ریوس، معاون اجرایی در زمینه توسعه جهانی محصول، خرید و زنجیره تامین قطعات جنرال موتورز در این توافق گفت:

توافق کنونی چندساله با هوندا نشان‌دهنده توان و ظرفیت جنرال موتورز در نوآوری، با هدف ایجاد سبد محصول برقی سودآور است. هر دو خودروساز از سال ۲۰۱۳ در زمینه تولید پیل‌ سوختی هیدروژن با یکدیگر همکاری می‌کنند و سال گذشته نیز متعهد شدند که سرمایه‌گذاری مشترکی به ارزش ۸۵ میلیون دلار برای احداث اولین کارخانه مشترک تولید پیل سوختی انجام دهند. چند دهه تجربه ارزشمند جنرال موتورز در زمینه الکتریکی‌سازی خودروها و سرمایه‌گذاری استراتژیک در زمینه تولید خودروی برقی، همراه با تعهد هوندا به پیشرفت حمل‌ونقل، موجب ارائه روش‌های بهتر برای مشتریان و پیشرفت در چشم‌انداز بدون آلایندگی خواهد شد.

تاکاشی سکیگوچی، مدیر ارشد بخش عملیات خودروی شرکت هوندا نیز گفت:

این همکاری علاوه بر توسعه و تولید پیل‌های سوختی مشترک، ما را قادر می‌سازد تا گام جدیدی برای تحقق جامعه‌ی پایدار فراهم کنیم.

دو شرکت اطلاعات بیش‌تری از جزئیات توافق خود منتشر نکردند؛ هنوز مشخص نیست که هوندا از ماحصل این توافق برای تولید چه خودروی الکتریکی یا محصولاتی بهره خواهد برد. اما جنرال موتورز پیش از این اعلام کرد که برای معرفی حداقل ۲۰ خودروی برقی جدید تا سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید