معرفی چری اکسید VX؛ گزینه همه چی تمام بازار ایران/ فیلم و عکس

پس از انتشار خبر راه اندازی برند اکستریم توسط مدیران خودرو  و آمدن برخی از محصولات خانواده EXEED به بازار کشورمان، حالا هم باخبر شده‌ایم که گران‌ترین عضو خانواده اکسید که در بازار چین، با چیدمان صندلی‌ها برای 5 نفر یا 6 نفر یا 7 نفر قابل سفارش است، نیز در آینده‌ای نزدیک، به بازار ایران خواهد آمد. خودرویی که از آن صحبت می‌کنیم، فیس‌لیفت 2022 از کراس‌اور گران‌قیمت EXEED VX است.

اولین فیس لیفت اکسید VX

اکسید وی ایکس محصول سال 2019 شرکت چری بوده و در مدل 2022 نیز نخستین فیس‌لیفت خود را تجربه کرده است. اما چری برای سال 2023 مجددا نسخه به‌روز رسانی شده VX را معرفی کرد. در نمای ظاهری این کراس‌اور چینی نمی‌­توان تغییر خاصی نسبت اکسید VX مدل 2022 مشاهده کرد، به جزء نوار کرومی که به جای جزئیات مشکی براق نصب شده است.

اما تحولات اساسی در اکسید VX مدل 2023 را باید در کابین این خودرو جستجو کرد. نخستین عامل جالب توجه، نمایشگر بزرگی است که بخش اعظم داشبورد را به خود اختصاص داده و مرسدس بنز EQS را به یاد می­‌آورد. این شیشه یکپارچه، نه تنها سه نمایشگر مرکزی، سرنشین و صفحه پشت آمپر را در زیر خود جای داده، بلکه حتی محیط اطراف دریچه­‌های تهویه را نیز پوشانده است.

فرمان با طراحی جدید به دکمه­‌های حساس به لمس مجهز شده و اهرم تعویض دنده هم به سمت راست فرمان منتقل شده است. همچون محصولات مرسدس بنز، اهرم تنظیمات صندلی‌ها روی درها قرار دارد. طراحی صندلی‌ها نیز مورد بازنگری قرار گرفته و ردیف جلو علاوه بر تهویه و گرمکن به عملکرد ماساژ هم مجهز شده است، درحالی‌که تهویه به ردیف دوم و تنظیم برقی پشتی نیز به ردیف سوم اضافه شده است.

به لطف کاهش سر و صدای فعال، سرنشینان اکسید VX از آسایش بیشتری بهره­‌مند خواهند شد. مشتریان اکسید VX می‌­توانند این خودرو را به صورت شش نفره، با دو صندلی مجزا در ردیف دوم، سفارش دهند.

فیلم رونمایی چری اکسید VX در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023

چری اکسید وی ایکس (1)

چری اکسید وی ایکس (3)

چری اکسید وی ایکس (6)

 

مشخصات فنی اکسید VX

به نوشته باما؛ چری اکسید VX، هم در بازار چین و هم در تمام بازارهای صادراتی، فقط و فقط با موتور F4J20 عرضه می‌شود که دقیقا همان قلب توربوشارژی است که روی تیگو 8 پرو مکس نیز نصب شده است.

 
مشخصات فنی اکسید وی ایکس
کد موتور SQRF4J20C
نوع موتور 2.0 لیتری توربو
حداکثر قدرت 257 اسب بخار
حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر
سیستم محرکه تک دیفرانسیل دو دیفرانسیل
حداکثر سرعت 200 کیلومتربرساعت 195 کیلومتربرساعت
مصرف ترکیبی 8.4 لیتر 8.9 لیتر
وزن خالص 1840 کیلوگرم 1920 کیلوگرم

درحالیکه اکسید VX تا سال 2022، فقط با گیربکس 7 سرعته اتومات دوکلاچه (DCT7) عرضه می‌شد، اما چری از مدل 2023 این خودرو، برای نخستین‌بار از گیربکس 8 سرعته اتومات (AT8) استفاده کرده است. با آمدن این گیربکس جدید، عرضه گیربکس دوکلاچه برای اکسید VX بتدریج متوقف می‌شود.

نکته دیگری که درباره اکسید VX وجود دارد، مربوط به سیستم محرکه این خودروست. در بازار چین، فقط تیپ‌های فول VX به سیستم محرکه دو دیفرانسیل (از نوع AWD) مجهزند و تیپ‌های ارزان‌تر این محصول، دیفرانسیل جلو هستند.

چری اکسید وی ایکس (7)

چری اکسید وی ایکس (5)

چری اکسید وی ایکس (2)

قیمت اکسید VX

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، قیمت اکسید VX بستگی به تعداد صندلی‌ها، نوع سیستم محرکه و نوع گیربکس آن دارد. اما بصورت کلی، در بازار چین، قیمت اکسید VX مدل 2023، حدود 190 تا 235 هزار یوآن است که تقریبا معادل 25 تا 32 هزاردلار می‌شود. بنابراین حتی در صورت مونتاژ در ایران نیز قیمت اکسید VX اختلاف قابل توجهی با قیمت تیگو 8 پرو خواهد داشت و به احتمال فراوان، رکورد قیمت خودروهای چری در بازار کشورمان را خواهد شکست!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید