همه چیز درباره دانگ فنگ ix5 ؛ دیگنیتی جدید بازار ایران

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶
    کد خبر :744833

همانطورکه می‌دانید، بهمن موتور در حال تست یک خودروی جدید به نام دانگ فنگ ix5 است و قصد دارد این خودرو را به زودی روانه بازار کند. اما از آنچه در عکس‌های تبلیغاتی قبل از رونمایی رسمی مشخص است، گویا بهمن موتور قصد دارد این خودرو را با نام و یا شعار دیگنیتی Dignity به بازار معرفی کند. هر آنچه باشد در مقابل ما دانگ فنگ ix5 ایستاده که شبهات زیادی از نظر استایل به بی ام و X4 محبوب دارد و چهره جذاب این خودرو قطعاً می‌تواند روند فروش این خودرو را تسریع کند.

طراحی ظاهری

با همکاری خودروسازان و طراحان بزرگ جهانی، طراحی ظاهری محصولات چینی در طول سال‌های اخیر پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و از کپی‌کارهای بی‌کیفیت قدیمی تبدیل به خودروسازانی شده‌اند که حالا محصولاتی باکیفیت و جذاب در خور بازارهای جهانی عرضه می‌کنند.


حال در بین خودروسازان بزرگ چینی، دانگ فنگ موتورز هم به چشم می‌خورد که در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در تمامی زمینه‌ها بویژه طراحی ظاهری داشته و محصولاتی با ظاهر جذاب عرضه کرده که یکی از آنان می‌تواند خودروی دانگ فنگ ix5 باشد، خودرویی که به زودی مهمان بازار ایران هم خواهد شد.

ظاهر این خودرو در جلو و عقب بسیار جذاب طراحی شده و داخل کابین هم چیزی از خودروهای مطرح اروپایی کم ندارد و می‌تواند تجربه رانندگی در فضای لوکس و دلنشین را ارائه دهد. در قسمت جلو یک جلوپنجره بسیار بزرگ قرار گرفته و در اطراف آن چراغ‌های اصلی روشنایی دیده می‌شود که علاوه بر تکنولوژی بالا و استفاده از چراغ‌های مخصوص روز در داخل آن، قابی مشکی رنگ هم دارد که جذابیت بسیار بالایی به خودرو بخشیده و باعث شده تا ظاهری جذاب و تهاجمی داشته باشد.


دیگنیتی ix5
در قسمت عقب هم می‌توانیم بخوبی شاهد ادغام فاکتورهای اسپرت و لوکس با یکدیگر باشیم، به طوری که قسمت پایین و مجموعه سپر خودرو به همراه دو خروجی اگزوز کرومی در اطراف طراحی شده و یک دیفیوزر هم در بین آنان قرار گرفته است، درحالی که بالاتر از آنان می‌توانیم شاهد چراغ‌های باریک و جذابی باشیم که با یک نوار کرومی و یک نوار LED به یکدیگر متصل شده و حالتی یکپارچه جذاب ایجاد کرده است.

همچون ظاهر بیرونی، در داخل کابین هم به هر دو مولفه طراحی اسپرت و لوکس توجه شده و در قسمت‌های مختلف شاهد بکارگیری آنان هستیم. در مقابل راننده یک فرمان اسپرت D کات دیده می‌شود و در پشت آن هم صفحه کیلومتری تمام دیجیتالی وجود دارد که همانند خودروهای اسپرت در مرکز آن شمارنده دور موتور قرار گرفته و میزان سرعت اتومبیل هم در مرکز همین دورشمار نمایش داده می‌شود.

این خودرو به طور کلی با طول 4685 میلی‌متر، عرض 1865 میلی‌متر، ارتفاع 1645 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2790 میلی‌متری ساخته شده است.


دیگنیتی ix5

مشخصات فنی

در زیر کاپوت شرکت سازنده دو انتخاب متفاوت پیش روی مشتریان خود قرار می‌دهد، یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر 1.5 لیتری و یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.8 لیتری که در ادامه نگاهی به آن خواهیم انداخت.

اول از همه پیشرانه تنفس طبیعی 1.8 لیتری، می‌تواند خروجی قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن‌متری داشته باشد که نیروی آن توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا اتوماتیک انتقال متداول CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

با این حال پیشرانه 1.5 لیتری باوجود حجم کمتر، با استفاده توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت بالاتر 150 اسب بخاری و گشتاور 220 نیوتن متری در اختیار کاربران خود قرار دهد. حال آنطور که گفته می‌شود قرار است که نسخه‌های تولید شده در کشور با همین پیشرانه و جعبه دنده اتوماتیک CVT به بازار عرضه شود.

دانگ فنگ ix5 که احتمالاً به زودی آن را با نام دیگنیتی در جاده‌های کشور خواهیم شناخت، با استفاده از این موتور که موفق به دریافت استانداردهای آلایندگی یورو 5 شده و با اتصال به گیربکس اتوماتیک CVT، می تواند مصرف سوخت 5.4 لیتری در حالت بهینه و مصرف سوخت 7.5 لیتری در استفاده‌های ترکیبی شهری و بزرگراه داشته باشد.


دیگنیتی ix5

دانگ فنگ ix5 چه امکاناتی خواهد داشت؟

هنوز مشخص نیست که این خودرو دقیقاً با چه امکاناتی وارد بازار کشور می‌شود، ولی اگر فرض را بر نسخه فول آپشن بگیریم، می توان امیدوار بود که این خودرو با تنوع گسترده‌ای از امکانات پیشرفته ایمنی و رفاهی به بازار عرضه شود.

به طور خلاصه امکاناتی که شرکت دانگ فنگ به همراه این خودرو در مبحث ایمنی به مشتریان خود در بازار چین ارائه می کند و امیدواریم که این خودرو با چنین امکاناتی به هموطنان نیز عرضه شود، شامل مواردی همچون 6 کیسه هوای ایمنی ده نقطه‌ای، تابلو خوان، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم هشدار نقاط کور، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم کمک حرکت خودرو در سربالایی، سنسور باران و برخی امکانات ایمنی مرسوم در خودروهای امروزی می‌شود.

در خصوص امکانات منحصربه فرد این اتومبیل هم می‌توان به نمایشگر لمسی با قابلیت‌های اتصال متنوع، نورپردازی داخل کابین، رینگ های آلومینیومی، درب صندوق عقب برقی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سانروف، ترمز پارک برقی، کامپیوتر سفری، صفحه کیلومتر کاملاً دیجیتال، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی کمکی، گرمکن صندلی‌های جلو، تریم‌های چرمی داخلی و همچنین صندلی برقی راننده اشاره داشت.

قیمت دانگ فنگ ix5

در حال حاضر حدس زدن قیمت دانگ فنگ ix5 کار بسیار دشواری است و نوسان نرخ ارز آنچنان زیاد است که نمی توان به راحتی قیمت این خودرو را پیش بینی کرد. اما بد نیست بدانید که رنج قیمت دانگ فنگ ix5 در حدود 100 الی 150 هزار یوان است، دقیقاً رنج قیمتی چری تیگو 7 در بازار خارجی و لذا به نظر می رسد باید انتظار قیمتی در حدود 500 الی 700 میلیون تومان را برای این خودرو داشته باشیم.

منبع:خودرو بانک

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید