همه باید به برجام پایبند باشند

    کد خبر :45592

وزیرخارجه ایتالیا در دیدار با محمد جواد ظریف با اشاره به گزارش اخیر اژانس گفت: تعهد به برجام موجب ثبات منطقه ای و بین المللی می شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا گفت تعهد به برجام موجب ثبات منطقه ای و بین المللی می شود. انجلینو الفانو در دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گزارش اخیر اژانس بین المللی انرژی اتمی در تاکید دوباره بر پایبندی کامل ایران به الزامات برجام، از اجرای دقیق توافقنامه هسته ای توسط ایران قدردانی کرد و گفت همه باید به تعهدات برجام پایبند باشند.دکتر ظریف نیز در این دیدار که پایان بخش سفر وی در ایتالیا بود، گفت:ایتالیا می تواند از ظرفیت خود در جهت کاهش تنش در میان کشورهای منطقه استفاده کند. وزیر امورخارجه کشورمان همچنین هر گونه حمله امریکا به سوریه را موجب تقویت مجدد داعش در منطقه دانست.
دکترظریف روز چهارشنبه علاوه بر شرکت در نشست شورای روابط خارجی اروپا در رم، همچنین با «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا و «لائورا بولدرینی» رئیس مجلس این کشور دیدار و در خصوص مسائل مختلف از جمله راه های گسترش همکای های دو جانبه، مبارزه با تروریسم،و و همچنین برجام گفتگو و تبادل نظر کرد.پیئر فردیناندو کازینی، رئیس کمیسیون خارجی مجلس سنا نیز از تعهدات هسته ای ایران تقدیر کرد:
روابط میان اروپا ، ایتالیا و ایران بسیار حائز اهمیت است.برجام توافقی خوبی است و باید در همین مسیر جلو رفت .ایران به خوبی به تعهدات خود عمل کرده امیدواریم امریکا هم تصمیم بگیرد عملکرد سازنده ای داشته باشد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید