همه آنچه که مردان باید در دوران بارداری همسرشان بدانند

    کد خبر :678982

یک روانشناس گفت:حمایت گری مرد از همسرش در دوران بارداری می‌تواند تضمین کننده این باشد که جنین داخل رحم در محیط خوبی قرار گرفته است.

درباره تاثیر محیط آرام بر جنین و نقش پدران در دوران بارداری اظهار کرد: تحقیقات ثابت کرده است وضعیت و حالات روانی مادر به جنین منتقل می‌شود و مانع از رشد سالم کودک می‌شود.

وی بیان کرد: مادرانی در شرایط پراسترس و خشونت خانگی قرار دارند در نتیجه محیط درون رحمی بهینه برای کودک مهیا نخواهد شد بنابراین نقش پدر در چنین شرایطی پررنگ می‌شود تا یک محیط پراز آرامش را فراهم کند.

 

این روانشناس گفت: همراه بودن و حمایت گری پدر از مادر می‌تواند تضمین کننده این باشد که جنین داخل رحم در محیط خوبی قرار گرفته باشد پس پدر وظیفه مهمی را می‌تواند ایفا کند و اگر پدر تلاش کند در طول زمان بارداری محیط بدون استرس فراهم کند و این شرایط را حفظ کند تاثیرات خوبی بر جنین دارد.

 

بهزادپور ادامه داد: پدران در دوران بارداری در کنار همسرشان باشند تا جنین صدای پدر را بشنود و پدر با جنین صحبت کند، گفتن کلمات دلگرم کننده باعث می‌شود هنگام تولد، کودک پدر خود را بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که جنین در شرایط بدون استرس و با آرامش متولد شود مشکلات کمتری در خلق و خو خواهند داشت چراکه برخی نوزدان کودکانی سخت هستند، خواب آن‌ها تنظیم نیست و مشکلات دیگری بعد از تولد دارند بنابراین می‌توان گفت بخشی از این مشکلات مربوط به دوران جنینی است که شرایط را برای پدر و مادر بعد از تولد سخت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید