«هفت» و «قوه غذاییه» مقابل دوربین می‌روند

    کد خبر :649073

فیلم سینمایی «بهار نارنج»به «هفت» تغییر نام داد و علی نصیریان بازیگر اصلی آن خواهد بود. یک کارگردان سینما هم پس از ۱۰ سال غیبت در این عرصه، قصد ساخت یک کمدی موزیکال به نام «قوه غذاییه» را دارد.

 

به گزارش فارس، برخی اخبار سینمایی امروز به شرح زیر است:

 

* علی نصیریان بازیگر «هفت» شد

«هفت» اولین فیلم سینمایی فرشاد گل‌سفیدی در مقام کارگردان است و قرارداد علی نصیریان به عنوان اولین بازیگر ثبت شده است. گل‌سفیدی بعد از سال‌ها مدیریت فیلمبرداری تصمیم دارد، عاشقانه‌ای را مقابل دوربین ببرد. پیش‌تر تورج اصلانی مدیر فیلمبرداری بسیاری از فیلم‌های سینمایی نیز طعم کارگردانی را چشیده است.

«هفت» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور و نویسندگی احمد رفیع‌زاده، اواخر زمستان وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود و بهار ۹۹ مقابل دوربین خواهد رفت.

 

* جواد اردکانی «قوه غذاییه» را می سازد

جواد اردکانی که از اکران آخرین ساخته‌اش (شور شیرین) حدود ۱۰ سال می‌گذرد، قصد دارد در جدیدترین تجربه‌اش یک فیلم کمدی موزیکال را با نام «قوه غذاییه» جلوی دوربین ببرد.

اردکانی فارغ‎التحصیل رشته‎ حقوق از دانشگاه آزاد است. او فعالیت در عرصه‎ی هنری را با عنوان دستیار کارگردانی آغاز کرد.

از جمله‌ کارهای وی می‌توان به کارگردانی فیلم‌هایی همچون «چوری» (۱۳۷۹)، «قناری» (۱۳۸۲)، «سبیل مردونه» (۱۳۸۶)، «به کبودی یاس» (۱۳۸۷)، «شور شیرین» (۱۳۸۸) و مجموعه تلویزیونی «چه کسی به سرهنگ شلیک کرد» اشاره کرد.

 

* بازدید مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از پشت صحنه «موسی»

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در پشت صحنه فیلم سینمایی «موسی» به کارگردانی احسان عبدی‌پور در اسکله فجر بوشهر، با عوامل فیلم دیدار و گفتگو کرد.

او در این دیدار گفت: فیلم «موسی» یک فیلم بومی – محلی مفید و تاثیرگذار است که ضمن پرداختن به موضوع بومی از بازیگران و عوامل بومی بهره ‌برده است. به تصویر کشیده‌شدن بخش‌هایی از فرهنگ، زندگی و رسوم مردمان خونگرم شهر بوشهر از جذابیت‌های این فیلم است.

فیلم «موسی» چهارمین ساخته بلند سینمایی احسان عبدی‌پور کارگردان بوشهری است که به تهیه‌کنندگی حمید فرخ‌نژاد و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته می‌شود.این فیلم روایتگر پشت پرده زندگی آدم‌هایی است که به هر دادگاهی پا می‌گذارند، مجرم و محکوم نام می‌گیرند.

 

* داوران جشنواره فیلم پارسی استرالیا معرفی شدند

داوران استرالیایی سه بخش مسابقه آثار سینمایی، فیلم کوتاه و مستند هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی معرفی شدند.سوزان پرایر بازیگر، رابرت مک‌کنزی طراح صدا، ریچل وارد بازیگر و کارگردان، موژان آریا بازیگر و بانی الیت فیلمبردار داوران بخش فیلم‌های بلند و کوتاه این دوره از جشنوراه جهانی فیلم پارسی هستند.

فیلم‌های مستند هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی را هم استفان مور مستندساز، مگان مک مرچی تهیه‌کننده آثار مستند، تام زوبریسکی تهیه‌کننده و کارگردان و میتزی گولدمن کارگردان و بنیانگذار مرکز فیلم مستند استرالیا داوری خواهند کرد.

هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی از ۱۳ تا ۱۷ آذرماه امسال با دبیری امین پلنگی در سینما پالاس سیدنی و در سه بخش رقابتی فیلم بلند داستانی، کوتاه و مستند برگزار می‌شود.

 

* نمایش نسخه مرمت‌شده «فردوسی»

نسخه مرمت شده فیلم «فردوسی» که ساخته ۸۵ سال پیش است، در موزه سینما نمایش داده خواهد شد.

«فردوسی» دومین فیلم ناطق سینمای ایران به کارگردانی عبدالحسین سپنتا و تهیه کنندگی اردشیر ایرانی محصول سال ۱۳۱۳ است که در حدود 20 دقیقه از این فیلم که توسط فیلمخانه ملی ایران ترمیم و بازسازی شده، برای علاقمندان سینما نمایش داده می‌شود.

نسخه مرمت شده این فیلم روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه ساعت ۱۹ در سالن سینمافردوس موزه سینما نمایش داده خواهد شد و حضور در این برنامه رایگان است.

اولویت حضور در این برنامه با سینماگران، منتقدین، اهالی سینما ، رسانه و تاریخ‌نگاران است.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند با شماره ۹-۲۲۷۰۵۰۰۵( داخلی صفر) نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 

* «شغل، پولدار» جلوى دوربین رفت

فیلمبردارى فیلم سینمایی «شغل، پولدار» به کارگردانى سیدمجتبى حسینى و نویسندگى امیرحسین دواتگر، در تهران کلید خورد.
داستان این فیلم که سکانس هایى از آن در اروپا فیلمبردارى خواهد شد، به یکى از مهم ترین معضل هاى اجتماعى این روزهاى جامعه ایرانى، یعنى ثروت‌اندوزىِ بدون تلاش مى‌پردازد.

تهیه‌کننده «شغل، پولدار» سیدمرتضی حسینی است و فیلمبردارى کار را محمود کاملى به عهده دارد. تاکنون، ابراهیم کوخایى و محمدصادق یزدانى به عنوان بازیگران این فیلم جلوى دوربین رفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید