هشدار سازمان هواشناسی در مورد افزایش آلودگی در ۹ کلان‌شهر

    کد خبر :1037139
سازمان هواشناسی افزایش آلودگی

از امروز (یکشنبه) تا روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت و از روز پنجشنبه، آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، همچنان از امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) تا روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت.

بنا بر این گزارش از اواخر روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری علاوه بر استان‌های ساحلی خزر در برخی نقاط شمال غرب بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و از روز پنجشنبه به سبب وزش باد از میزان آلودگی هوا در کشور کاسته خواهد شد.

آسمان تهران امروز و فردا صاف و غبارآلود پیش‌بینی شده است که بیشینه دما در پایتخت ۱۸ درجه بالای صفر و کمینه ۷ درجه بالای صفر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، سازمان هواشناسی کشور روز گذشته نسبت به انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌های، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و بسیار ناسالم در ۹ کلان‌شهر کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی، اعلام کرد: از امروز (یکشنبه) تا روز چهارشنبه هفته جاری با توجه به پایداری جو، افزایش شاخص‌های آلودگی هوا، انباشت و افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود که امروز (یکشنبه) در تهران، کرج، اراک، اهواز و اصفهان، فردا (دوشنبه) در تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز، روز سه‌شنبه در تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد، سمنان، تبریز و قم و روز چهارشنبه تهران، کرج، اصفهان، اراک، اهواز شاهد آن خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده متحرک و ثابت، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها را توصیه کرد.

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار سطح زردی اعلام کرد: از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌ِ آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها رخ می‌دهد.

بر اساس این هشدار امروز (یکشنبه) در مشهد، تبریز، همدان، قزوین، قم، ارومیه، سمنان، یزد، فردا (دوشنبه) در قم، ارومیه، همدان، قزوین، سمنان، یزد، روز سه‌شنبه در یزد، ارومیه، قزوین، همدان و روز چهارشنبه در مشهد، سمنان، قزوین، قم، یزد پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی همچنین مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کنترل فعالیت‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی را توصیه کرده است.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید