هشدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مورد حضور داعش در سوریه

    کد خبر :483514
داعش

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هشدار داد که با وجود عقب نشینی داعش از اغلب مواضعش در سوریه، این گروه کماکان می تواند تهدیدی برای آمریکا محسوب شود و فشار علیه آن باید ادامه پیدا کند.

به گزارش بازتاب به نقل از بی بی سی، ژنرال «جوزف وتل» رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، به اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: داعش توان بسیج دوباره نیروها و امکاناتش را دارد.

به گفته او، تنها راه حفظ دستاوردهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا که به سختی حاصل شده نگه داشتن یک جبهه تهاجمی هوشیار علیه داعش است که هنوز توانسته رهبران، پیکارجویان، منابع و تسهیل کنندگان خود را حفظ کند.

وی در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه عنوان داشت که دونالد ترامپ پیش از اعلام اخیر برنامه خروج نیروهای این کشور از سوریه، با او مشورت نکرده بود.

وتل تاکید کرد که روند خروج نظامیان آمریکایی حساب شده خواهد بود.

سنای آمریکا روز دوشنبه (۴ فوریه) با تصویب یک قطعنامه مخالفت خود را با تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و سوریه اعلام کرد. بنا بر این بیانیه، مجلس سنا – که در کنترل جمهوریخواهان است – افراط گرایان در هر دو کشور یاد شده را خطری جدی علیه ایالات متحده می داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید