هشدار اسرائیل به مراکز درمانی برای تخلیه غزه

    کد خبر :1027768
هشدار اسرائیل مراکز درمانی تخلیه غزه

اسرائیل به ۲۴ بیمارستان از جمله بیمارستان «الشفاء» در نوار غزه پیام هشدار داده و خواستار تخلیه این بیمارستان‌ها شده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که تاکنون بیش از ۳۵۰۰ فلسطینی شهید و نزدیک به ۱۲هزار نفر از زمان آغاز تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه، مجروح شده‌اند و شمار زیادی از شهدا و مجروحان، هنوز در زیر آوار هستند.

رژیم صهیونیستی، امروز نیز، با بمباران مناطق مسکونی در نوار غزه موجب شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد و شمار شهدای فلسطینی طی ۲۴ ساعت اخیر به ۶۷۸ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که حملات اشغالگران تاکنون موجب شهادت ۴۴ نفر از اعضای کادر درمان و مجروحیت ۷۰ نفر دیگر شده است. از سوی دیگر، کمبود دارو و برق، موجب از کار افتادن چهار بیمارستان و ۱۴ مرکز خدمات بهداشتی اولیه شده است.

رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب (۱۷ اکتبر) بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

واکنش تند مقتدی صدر به پیشنهاد مصر درباره انتقال اهالی غزه

رژیم صهیونیستی که ابتدا به صورت ضمنی مسؤولیت این حمله را برعهده گرفته بود، خیلی زود متوجه عمق این فاجعه شد و با همراهی ایالات متحده آمریکا تلاش کرد تا با خبرسازی، افکار عمومی جهان را در این جنایت گمراه کند.

در پی انتشار تصاویر کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در این جنایت و موج انتقادات و محکومیت‌های گسترده این اقدام رژیم اشغالگر، تل‌‌آویو تلاش کرد تا از زیر بار مسؤولیت این حمله شانه خالی کند. لذا ادعا کرد که تنها، پارکینگ این بیمارستان را هدف قرار داده و این حمله هیچ زخمی به همراه نداشته است و این نیروی مقاومت غزه بوده که با پرتاب راکت، این بیمارستان را هدف قرار داده است و حتی موساد، تصاویر از این حمله راکتی مقاومت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. امری که با واکنش حماس و جهاد اسلامی همراه شده و هر دو جنبش مقاومت این ادعای تل‌آویو را رد کردند.

دنیای اقتصاد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید