هشدارسیل در مازندران

    کد خبر :1033302
سیل

هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، با اشاره به شکل گیری جریانات خنک شمالی و عبور موج از تراز میانی جو، نسبت به بارش باران، گاهی به صورت رگباری، وزش باد به نسبت شدید، رعد و برق، کاهش دما و احتمال بارش تگرگ در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از عصر جمعه تا صبح روز شنبه آینده، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب و سیلاب هشدار داد.

هواشناسی اثر مناطق این سامانه را شهرهای ساری، آلاشت، بهشهر، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بیشه بنه هزار جریب، سوادکوه شمالی، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندورود، رامسر، سیمرغ، شیاده، بند پی عباس آباد، فریدونکنار، قائم شهر، آمل، کیاسر، گلوگاه، کیاسر محمود آباد، نکا، نور، نوشهر و رینه اعلام کرد.

آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، رانش زمین، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید و اختلال در ترددهای جاده ای نیز اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکر شده است.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان نیز توصیه کرد علاوه بر خودداری از صعود به ارتفاعات، مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و اسکان نیافتن در کنار رودخانه ها، هنگام تردد در جاده ها جوانب احتیاط را رعایت کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران در مناطق ساحلی تا دامنه ها نیمه ابری تا ابری با کاهش نسبی دما و احتمال رگبار خفیف و پراکنده باران و در ارتفاعات نیز صاف تا نیمه ابری از شب با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با بارش پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز پنجشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در ارتفاعات نیمه غربی با افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد و در روز جمعه نیز صاف تا نیمه ابری از بعدازظهر از سمت غرب استان ابری به تدریج با رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما، احتمال تگرگ و در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز با بارش پراکنده برف پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در نخستین روز هفته آینده شنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از اواخر وقت دوشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با رگبار باران و وزش باد پیش بینی شده است.

شرایط جوی مازندران در روز سه شنبه هفته آینده در ارتفاعات نیمه غربی ابری با بارندگی و وزش باد شدید، در گردنه های کوهستانی با بارش برف و در سایر مناطق نیز نیمه ابری از بعدازظهر ابری با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید پیش بینی شد.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که قراخیل قائم شهر با ثبت دمای ۲۷.۵ و رینه لاریجان با ۱۸.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود یک درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج پیش بینی شده است.

ایرنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید