هزینه نگهداری هر معتاد در مراکز ترک اعتیاد چقدر است؟

    کد خبر :215019

شمس در خصوص هزینه‌ نگهداری معتادان در مراکز گفت: به طور میانگین روزانه 11 هزار تومان هزینه می‌شود که در مراکز اقامتی (کمپ) 636 هزار تومان از مردم گرفته می‌شود و در مورد متجاهرین ستادمبارزه مبلغ 450 هزار تومان به سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.

به گزارش مهر، حمیدرضا شمس با اشاره به طرح اجرا شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر بخش های مرتبط در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهر تهران، اظهار کرد: این طرح در اواخر ماه گذشته انجام شد.

وی تصریح کرد: در طرح اشاره مسئولیت جمع آوری با نیروی انتطامی بوده و در ادامه افراد با حکم قضایی به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند و این افراد در کمپ های سازمان ساماندهی می‌شوند.

شمس بیان کرد: پس از جمع آوری معتادان متجاهر و فرایند اخذ حکم قضایی این افراد در مراکز بهزیستس غربالگری شده و در ادامه سم زدایی شده و پس از یک هفته وارد سالن‌های پیش بینی شده می‌شوند.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر سازمان به مراکزی که معتادان معرفی شده را نگهداری می‌کنند ماهیانه مبلغ 335 هزا تومان به عنوان یارانه نگهداری پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به ممنوعیت ملاقات خانواده‌ها با معتادان،اظهار کرد: این کار پس از فرایند سم‌زدایی انجام می‌پذیرد ضمن اینکه در حال حاضر در مرکز نگهداری شفق 400 نفر و در مرکز اخوان نیز در حال حاضر نزدیک به 600 نفر از معتادان متجاهر نگهداری می‌شود که این تعداد تا آخر ماه به 1800 نفر افزایش می‌یابد.

شمس در خصوص هزینه‌ نگهداری معتادان در مراکز گفت: به طور میانگین روزانه 11 هزار تومان هزینه می‌شود که در مراکز اقامتی (کمپ) 636 هزار تومان از مردم گرفته می‌شود و در مورد متجاهرین ستادمبارزه مبلغ 450 هزار تومان به سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.

10
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. کمپ ترک اعتیاد حیات نو گفت:
    مخالفم ۱

    ما نیز در کمپ ترک اعتیاد حیات نو ، با توجه به تعرفه بهزیستی ، از بیماران هزینه دریافت میکنیم و تمام سعی خودمون را میکنیم که در خدمات و پروتوکل های درمانی ، هیچ کوتاهی صورت نگیرد. اما متاسفانه کمپ های ترک اعتیاد تبدیل به بنگاه هایی شده اند که در مرحله آخر هزینه تراشی برای معتادان و خانواده های اونها شده اند. کمپ های بی مجوز و حتی با مجوز با عنوان های هتل ۵ ستاره و .. هزینه های سرسام آور ایجاد شده اند و متاسفانه خیلی از خانواده ها به سمت آنها کشیده میشوند که بلکه فرزندشان در راحتی ترک کند اما غافل از اینکه موضوع ترک اعتیاد ربطی به سنا و جکوزی و جوجه کباب ندارد !!!

  2. میلاد عبدالهی گفت:
    مخالفم ۱

    سلام هزینه یا همان سنت هر شخص بیمار در مرکز شما چقدر است برای مدت ۲۱روز؟؟

  3. عباس چالکی گفت:

    سلام هزینه شماچقدراست وایامنکه به متادون گرفتارشده ام میتوانم بستری شم وپول ان چقدراست کمکم کنیدلطفاباتشکرعباس چالاکی

  4. مهرداد افتخاری گفت:
    موافقم ۱
    مخالفم ۲

    من پول ندارم برم کمپ ترک برا همین از ۳۰سی سی رسوندم به ۲ سی سی ..درد اسفناکی دارم .مشکل دوم کاره کار گیر نمیاد

  5. ب.ج.د گفت:
    مخالفم ۱

    سلام پسر من چند ساله گل میکشه.قرص هم می خوره.خیلی جاها بردیم ولی بازم می کشه.چیکار باید کرد

  6. س ب گفت:

    سلام ۲۸سالمه همسرم از۱۰سال پیش تریاک میکشید بعدازازدواج فهمیدم ک متادون میخوره دلم نیومد ولش کنم الان یماهیه یچیزی شبیه تریاک ولی با فویل تووسایلاش دیدم هرکاری میکنم راضی نمیشه بره کمپ میترسه تورو به اون خدایی ک میپرستید کمکم کنید زندگیم داره تباه میشه

  7. Ali گفت:

    خواهرم انشاالله که خداکمکش کنه ترک کرد تنها راهش اینه که خسته بشه.فقط باهاش تندی نکنید که محبت و عشق درد را درمان می‌کند و تندی ولی ادبی بدترین کارومیکنه. خدا شفا بده لعنت به کسایی که این مواد رو وارد این کشورمیکنن که مردم رو گرفتار کنم.

  8. ع ک گفت:

    سلام من یکی رو بردم کمپ .۷۵۰ هزار ازم گرفتن . بعد این بیمار ما ۲ روز بیشتر نتونست دوام بیاره برا همین بردنش بیمارستان .دکتر گفت که این نمیتونه ترک کنه تشنجی هست . حالا کمپ میرم میگم پول دو روز رو کم کنین بقیه شو بدین . هر روز منو میپیچونن . حالا باید چکار کنم . کجا برم شکایت کنم؟

  9. م خ گفت:

    سلام ببخشید پدره من به موادمخدر درگیر شده میخوایم بدون اینکه خودش بدونه بیاین ببرینش کمپ میشه راهنماییم کنید

  10. امید گفت:

    سلام ببخشید میخواستم ببینم هزینه همون ۶۳۹تومنه خود اختیاری؟بعد من چند باری ترک گرفتم بعد زوری بردنم کمپ متاسفانه پول نداشتم که بپردازم میشه اینجا ۵۰۰داد؟متاهل هستم دارایه فرزند و اجاره خانه در کرج و کارگر هستم و مشگل من به خاطره برگشتن دوباره به مواد مخدر این است تا از کمپ بیرون میایم مشکلات نداشتن پول وفقر باعث میشود که دوباره به کارهایی سنگین انجام بدم واین کارها باعث کم آوردن بدنه ضعیفم میشود وباز روز از نو اگر کسی معتادین را که از کمپ بیرون می‌آید حداقل براین ۹۰روز حمایت کند آن شخص به نظره من برنمی‌گردد مشگل بیکاری نداشتن پول کرایه خانه و آب و برق و گاز و خرج خانه وغیره،،،،یه سری ها ۹۰زوز را پر نکرده متاسفانه برمیگردد اگر بعد ترک کسی پشت این افراد باشند خیلی خوب میشود تشکر

دیدگاهتان را بنویسید