هزینه تنزیل اوراق خزانه اسلامی برای شرکتهای دارویی وتجهیزات پزشکی

    کد خبر :444242

معاون اول رئیس جمهور، با هزینه تنزیل اوراق خزانه اسلامی برای شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی، موافقت کرد.

شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی که کالاهای خود را از طریق شرکت‌های پخش عرضه می‌نمایند هزینه‌های ناشی از تنزیل اوراق بهادار اسلامی که مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار آنها قرارگرفته است به‌ عنوان هزینه قابل‌ قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

چندی پیش سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار اضافه شدن تبصره ای به ارائه اوراق خزانه اسلامی برای رفع مشکل شرکت های دارویی شده بود. این نامه پس از ارجاع به ریاست جمهوری مورد پیگیری معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت و ضمن موافقت ایشان، طی ابلاغیه ای توسط محمد عبده زاده مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، به سندیکای صاحبان صنایع دارویی و اتحادیه واردکنندگان اعلام شد.

وزیر بهداشت، در نامه به رئیس جمهور با مضمون مطالبات شرکت ها و پیمانکاران نوشته بود: همان‌طور که استحضار دارید دولت محترم جهت پرداخت بخشی از مطالبات شرکت‌ها و پیمانکاران اقدام به ارائه اوراق خزانه اسلامی می‌نماید که قیمت معاملاتی این اوراق در بورس کمتر از قیمت اسمی آن است.

وی در ادامه آورده بود: در گذشته هزینه تنزیل این اوراق به‌ عنوان هزینه قابل‌ قبول مالیاتی تلقی نشده و باعث زیان مضاعف شرکت‌های طرف قرارداد می‌گردیده است. پیرو مصوبه شماره ۹۴۱۴۱/ت ۵۵۴۵۵ ه مورخ ۱۷/۰۷/۱۳۹۷ هیئت محترم وزیران، هزینه مذکور جهت کسانی که اوراق مذکور را مستقیماً از دولت دریافت می‌نمایند به‌عنوان هزینه قابل‌قبول تلقی گردیده است.

به گزارش مهر، وزیر درباره مشکل شرکت های دارویی با این بخشنامه توضیح داده بود: با توجه به اینکه شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده دارو به‌صورت مستقیم با دولت طرف قرارداد نبوده و از طریق شرکت‌های پخش اقدام به فروش دارو به دولت می‌نمایند، این بخشنامه عملا شامل حال شرکت‌های دارویی نمی‌گردد. لذا با توجه به مشکلات اخیر بانکی و هزینه‌های مضاعف شرکت‌های دارویی، خواهشمند است جهت اجتناب از ضرر و زیان بیشتر این شرکت‌ها دستور فرمایید تبصره ذیل به ماده ۱۳ بخشنامه مذکور اضافه گردد تا شرکت‌های دارویی را که به‌صورت غیرمستقیم اقدام به دریافت اوراق بابت رد مطالبات خود کند، نیز شامل گردد.

تبصره مورد اشاره وزیر با این مضمون بود: در مورد شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی که کالاهای خود را از طریق شرکت‌های پخش عرضه می‌نمایند هزینه‌های ناشی از تنزیل اوراق بهادار اسلامی که مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار آن‌ها قرارگرفته است به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید