هر آنچه که باید درباره چری تیگو 7 پرو بدانید

    کد خبر :989346
چری فونیکس تیگو 7 پرو

نسل نخست تیگو 7 توانست با طراحی جدید، قیمتی نسبتا مناسب و ویژگی‌های قابل توجه، موردتوجه علاقمندان به کراس اوور قرار گیرد. خودرویی که در بازار ایران هم فروش توانست نظرات بسیاری از منتقدین را درباره ماشین های چینی تغییر دهد.

بازتاب- طولی نکشید که چری تصمیم گرفت مدل جدید تیگو 7 را با نام تیگو 7 پرو راهی بازار کند. خودرویی که طراحی جذابی داشته و البته با قیمتی بسیار بیشتر به فروش می‌رسد. تیگو 7 پرو همان تیگو 8 با پلتفرم T1X محسوب شده و ویژگی‌های مدرنی در آن تعبیه شد. خودرویی که حتی در بازار چین محبوبیت دارد و برند فونیکس از شرکت مدیران خودرو نیز این مدل را در کشورمان به فروش می‌رساند.

در ادامه مفصل با تیگو 7 پرو آشنا خواهیم شد.

تیگو 7 پرو خودرویی عضلانی‌تر

تیگو 7 پرو

برخلاف تیگو 7 قبل، نسخه پرو طراحی شبیه به تیگو 8 داشته و بدنه عضلانی‌تر و لوکس برای آن در نظر گرفته شد. خودرویی که علاوه بر طراحی، آپشن‌های متنوعی شامل آن شده و گزینه‌ای برجسته در میان رقبا محسوب می‌شود. البته این موضوع موجب شد تا علاقمندان بسیاری تصمیم به تهیه آن گیرند. از رقبای این مدل می‌توان به فیدلتی، دیگنیتی، KMC K7 و برخی دیگر اشاره کرد.

البته معایبی هم در این مدل احساس شده و در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. ابعاد این مدل 4500 در 1842 در 1746 میلی متر بوده و فاصله دو محور 2670 میلی متری دارد. وزن خودرو نیز از 1401 کیلوگرم فراتر می‌رود.

طراحی داخلی

تیگو 7 پرو

در فضای کابین تیگو 7 پرو زبان طراحی آشنا چری به چشم می‌خورد. طراحی شیک و مدرنی که به سبک خودروهای آلمانی دارای خطوط افقی بوده و نمایشگر بزرگی در بالای داشبورد و پشت فرمان قابل مشاهده است. چری سعی کرده سادگی را به جای لوکس بودن برای محصول خود در نظر گیرد. سیستم تهویه و برخی تنظیمات داخلی به جای کلید فیزیکی دارای کلید لمسی مبتنی بر نمایشگر دیجیتال هستند.

از نظر متریال نیز اوضاع مناسب بوده و می‌تواند رضایت مشتریان خود را جلب کند. باتوجه به اینکه تیگو 7 پرو یک گزینه نسبتا گران است، اما متریال آن چندان مطابق قیمت پیش نرفته است. به طور کلی می‌توان فضای داخلی تیگو 7 پرو را ایده آل، ساده و باکیفیت دانست.

طراحی بیرونی

تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو یک خودرو جذاب به نظر رسیده و چری سعی کرده از ظاهری اسپرت و شیک بهره گیرد. ظاهری که شامل چراغ‌های LED باریک، جلوپنجره بزرگ الماس‌گونه و زاویه‌های تیز می‌شود. محصول چری از زبان طراحی این کمپانی بهره برده و با مدل‌هایی چون تیگو 8 پرو و ایکس 22 پرو بی شباهت نیست.

چراغ‌ عقب نیز پیوسته بوده و ظاهر آن را جذاب و مدرن ساخته است. تیگو 7 پرو دارای سیستم اگزوز دوگانه کرومی بوده و از برخی قسمت‎های کرومی بهره می‌برد که موجب شده ظاهر تیگو 7 پرو جذاب‌تر شود.

در بخش کناری برآمدگی برای گلی‌گر و برخی قسمت‌ها شاهد هستیم. در قسمت ستون آخر شاهد طراحی C شکل هستیم. رینگ‌های این خودرو آلومینیومی بوده و طراحی بیرونی را بهبود بخشیده است. به طور کلی تیگو 7 پرو از طراحی مدرن، به روز، شیک و جذاب برخوردار است که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد.

مشخصات فنی تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو

محصول چری در بخش پیشرانه چندان پیشرفته‌تر از نسل پیشین نیست. همچنان یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ داشته که در کنار گیربکس شش سرعته دوکلاچه قرار می‌گیرد. سیستم انتقال قدرت CVT بوده که توانایی شبیه سازی 9 دنده را دارا است.

هزینه استهلاک، مصرف سوخت و نگهداری این مدل معقول بوده  و فراتر از انتظار نیست. به جرات باید بیان داشت که تیگو 7 پرو همان گیربکس آریزو 6 را دارد. در بخش سیستم تعلیق باید به مک فرسون جلو و مولتی لینک عقب اشاره کرد. این دو در کنار هم هندلینگ مطلوبی را در تیگو 7 پرو رقم می‌زنند. البته با وجود نوع کلاس بدنه و سبک دیفرانسیل جلو بودن تیگو 7 پرو، فرمان پذیری عالی ارائه نمی‌دهد.

چری مدعی شده تیگو 7 پرو در مقایسه با نسل قبل، بدنه‌ای مستحکم‌تر داشته که از مواد اولیه تقویت شده بهره می‌برد. بنابراین در تصادفات نباید انتظار آسیب سنگین داشت. این موضوع موجب شده تیگو 7 پرو همچون مدل قبل 5 ستاره CNCAP را بدست آورد. مشخصات دقیق پیشرانه این کراس اوور چینی یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 1498 سی سی بوده که توربوشارژ داشته و قدرت 157 اسب بخاری ارائه می‌دهد. حداکثر گشتاور بیش از 230 نیوتن متر بوده و با وجود گیربکس CVT جدید 9 سرعته، می‌تواند عملکرد مناسبی از خود به عنوان یک کراس اوور در میان رقبا هم قیمت ارائه دهد.

حداکثر سرعت این خودرو 185 کیلومتر برساعت است. مصرف سوخت در داخل شهر هر 100 کیلومتر 11 لیتر و خارج شهر هر 100 کیلومتر 6.8 لیتر است. به نوعی ترکیبی 8.4 لیتری مصرف دارد. حجم باک این خودرو 51 لیتر بوده و باید آن را خودرویی مقاوم و مناسب در زمینه فنی دانست.

تجهیزات تیگو 7 پرو

انتظار داریم امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک پیرامونی، سقف پانوراما، سنسورهای نور و باران، ترمزدستی برقی مجهز به سیستم اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در شیب، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا برای سرنشین کناری و دریچه جداگانه برای سرنشینان پشتی، کیلس و استارتر دکمه‌ای، چراغ خوش‌آمدگویی و چراغ بدرقه، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، فرمان برقی، شارژ وایرلس، آینه الکتروکرومیک، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، سیستم کمکی EBA، سامانه کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده‌ای و مواردی از این دست در تیگو 7 پرو تعبیه شود.

قیمت شرکتی این خودرو هم اکنون تقریبا 1 میلیارد و 700 میلیون تومان است ولی در بازار بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون خرید و فروش می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید