هر آنچه باید درباره اولین خودرو الکتریکی شیائومی بدانیم

    کد خبر :1048211
خودرو الکتریکی شیائومی

شرکت شیائومی پیشتر اولین خودرو الکتریکی خود را با نام SU7 رونمایی کرد، مدلی با طراحی جذاب و جدیدترین فناوری‌های روز دنیا.

بازتاب-شیائومی اخیراً خودروی الکتریکی شیائومی SU7 را «پیش‌راه‌اندازی» کرده است. این کار سرمایه‌گذاری خود را در صحنه EV کامل می‌کند. این شرکت فراتر از تولید گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های AIoT است.

بر روی کاغذ، شیائومی SU7 به عنوان یک “سدان فول سایز با فناوری زیست محیطی با کارایی بالا” معرفی می‌شود. هدف آن فشار بر محدودیت‌های عملکرد، اکوسیستم و فضای هوشمند موبایل است. برای اطمینان از اینکه این خودروی برقی واقعاً آماده تعریف مجدد صنعت خودرو است، شیائومی بر روی پنج فناوری اصلی که به عنوان پایه‌ای از شیائومی SU7 عمل می‌کنند، کار کرده و روی یک رویکرد «پایین به بالا» با مشاوره با بخش‌های کلیدی و سرمایه‌گذاری بیش از 1.4 میلیون دلاری برای توسعه این بخش کار می‌کند.

نتیجه آن چیزی نیست جز SU7 الکتریکی با طراحی جذاب و مشخصات فنی قابل توجه.

خودرو الکتریکی شیائومی

موتور الکتریکی

شیائومی SU7 دارای سه موتور مستقل است: HyperEngine V6، HyperEngine V6s و HyperEngine V8. این موتورهای الکترونیکی دارای فناوری خنک کننده کامل روغن دو جهته و طراحی مدار روغن S شکل برای خنک کردن و اتلاف گرما بهتر هستند.

از نظر عملکرد، این موتورها به وسیله نقلیه کمک می‌کنند تا در مورد موتورهای الکترونیکی به رکوردهایی دست یابد که در دور در دقیقه، خروجی و حداکثر گشتاور اندازه‌گیری می‌شود. به طور خاص، HyperEngine V8 حداکثر سرعت چرخشی 27200 دور در دقیقه، خروجی 425 کیلووات و حداکثر گشتاور 635 نیوتن متر را ثبت کرد.

HyperEngine V8s در حال توسعه است و قرار بوده تا سال 2025 در خودروهای برقی شیائومی پیاده‌سازی شود.

باتری

باتری شیائومی SU7 نیز دارای فناوری باتری یکپارچه CTB خود توسعه یافته از طریق فناوری سلول معکوس است. شیائومی ادعا می‌کند که 77.8 درصد راندمان یکپارچه‌سازی باتری و 24.4 درصد بهبود عملکرد کلی با این باتری بوده که منجر به حداکثر ظرفیت 150 کیلووات ساعت و مسافت حدود 1200 کیلومتر با یک بار شارژ کامل می‌شود. برای اطمینان از ثبات در طول سفر، از طراحی ایمنی سیستم حفاظت فیزیکی 14 لایه و راه حل خنک کننده آب دو طرفه استفاده شده است.

بدنه‌ای مقاوم

خودرو الکتریکی شیائومی

شیائومی برای ریخته گری خود، شیائومی T9100 و مواد آلیاژ ریخته‌گری اختصاصی به نام Xiaomi Titans Metal را به کار گرفت. این ماده یک ماده ریخته‌گری با مقاومت بالا، انعطاف‌پذیری بالا و عملیات حرارتی است که محصول تحقیق و توسعه شیائومی است.

استفاده از کلاستر T9100 به زیر بدنه عقب شیائومی EV اجازه می‌دهد تا 72 جزء را در یک قطعه ادغام کند و اتصالات جوشی را تا 840 کاهش دهد و وزن کلی خودرو را تا 17 درصد کاهش دهد.

هنگامی که خودرو به تولید انبوه برسد، نوآوری سرعت تولید را تا 45 درصد کاهش می‌دهد.

رانندگی خودکار پایلوت شیائومی

شیائومی از سه فناوری کلیدی برای رانندگی خودکار استفاده خواهد کرد. اینها عبارتند از: فناوری BEV تطبیقی، مدل بنیادی نقشه راه و فناوری شبکه اشغال Super-Res. اولین فناوری بر الگوریتم‌های ادراک بر اساس سناریوها تمرکز دارد. برای دید بهتر در موقعیت‌های شهری، پرسرعت و پارکینگ، به کمک محدوده تشخیص گسترده‌ای به آن کمک می‌کند. مدل بنیادی نقشه راه روش‌های سنتی درک شرایط جاده را متحول می‌کند. این به رانندگان کمک می‌کند تا آنها را در زمان واقعی تشخیص دهند تا به مسیر رانندگی معقول‌تری تغییر کنند. در تمام این مدت در تقاطع‌های پیچیده بر اساس تعامل و عادات راننده به آرامی پیمایش می‌کنید.

در نهایت، فناوری شبکه اشغال Super-Res به دسته‌های نامحدودی از تشخیص موانع نامنظم دست می‌یابد. در مقایسه با شبکه‌های سنتی که موانع را به‌عنوان بلوک تفسیر می‌کنند، الگوریتم‌برداری برای این کار تمام اشیاء قابل مشاهده را به‌عنوان سطوح منحنی پیوسته شبیه‌سازی می‌کند. این دقت تشخیص را تا 0.1 متر بهبود ‌می‌بخشد. برای پارکینگ، شیائومی همچنین اولین مدل هوش مصنوعی سنجش و تصمیم‌گیری End-to-End در جهان را برای پارک خودکار ایجاد کرده است که در هنگام پارک کردن در سناریوهای دشوار، به مشاهده بی‌درنگ و تنظیم پویا برتری می‌دهد.

این پیشرفت‌های نرم‌افزاری با مجموعه‌ای از سخت‌افزار به همان اندازه نوآورانه تکمیل می‌شود که شامل تراشه‌های NVIDIA Orin با عملکرد بالا، یک LiDAR، یازده دوربین HD، سه رادار موج میلی‌متری و 12 رادار اولتراسونیک می‌شود.

خودرو الکتریکی شیائومی

کابین مدرن

برای محدود کردن پنج هسته، کابین هوشمند EV شیائومی از معماری تعامل انسان محور استفاده می‌کند. کنسول مرکزی 16.1 اینچی 3K، صفحه نمایش 56 اینچی HUD، داشبورد چرخشی 7.1 اینچی و دو پایه پشتی برای دو تبلت نشان‌دهنده آن است. این سیستم کابین هوشمند به تراشه اسنپدراگون 8295 داخل خودرو مجهز شده است. قدرت محاسباتی آن به اندازه کافی برای اتصال هر پنج صفحه نمایش مختلف کافی بوده و باید تجربه تعاملی نهایی مطلوبی را ارائه دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید