نوبرانه جدید سانگ یانگ در ایران/ شاسی بلند تورس 2023 را بیشتر بشناسیم

    کد خبر :991969

شرکت نوراموتور پارس در نظر دارد با آزاد شدن واردات خودرو، چند محصول برند کره‌ای سانگ یانگ را در بازار کشورمان عرضه کند، پیشتر سانگ یانگ کوراندو جدید راهی بازار شد و حال قرار است شاهد عرضه سانگ یانگ تورس 2023 باشیم.

بازتاب-این خودرو کراس اوور دارای آپشن‌های متعددی بوده و با پیشرانه‌ای ایده آل عرضه خواهد شد. اما در ادامه بیشتر قصد داریم با تازه وارد بازار خودرو کشورمان آشنا شویم.

طراحی و ساخت

سانگ یانگ تورس 2023 کر اس اووری جذاب بوده که در طراحی جلو ما را به یاد محصولات جیپ می‌اندازد. این خودروساز کره‌ای سعی کرده المان طراحی به روز و مدرنی را برای تورس 2023 در نظر گیرد تا بتواند موردتوجه قرار گیرد.

این مدل در جلو چراغ دایره‌ای کوچک که به یک نوار LED متصل شده، مجهز است. جلوپنجره گریل‌ کوچکی داشته که به جیپ گرند واگونیر 2023 شبیه است. در قسمت زیرین چراغ شاهد مه شکن‌های  کوچک هستیم و جلوه زیبایی به نمای جلو بخشید. در عقب بغل نیز گلگیر‌های برآمده به چشم خورده که چهره عضلانی به تورس 2023 بخشیدند. آینه بغل حالت L شکل داشته که چهره جالب و مدرنی به این خودرو بخشید. در عقب چراغ L شکلی به چشم خورده و لوگو بزرگ تورس هم به چشم می‌خورد.

در قسمت فوقانی شیشه عقب اسپویلری قرار گرفته و در قسمت زیرین نیز دیفیوزری نقره‌ای با چراغ‌های کوچک به چشم می‌خورد. یکی از نکته‌های جالب طراحی تورس جدید، نقاط نقره‌ای رنگ بوده که علاوه بر دیفیوزر جلو و عقب، ستون ردیف سوم بیرونی خودرو را هم دربرمی‌گیرد و ظاهری اسپرت به تورس 2023 بخشید. رینگ‌های 18 اینچی دایموند کات هم روی این مدل قابل مشاهده است.

 سانگ یانگ تورس 2023

ناگفته نماند که در حاشیه گلگیر نیز متریال پلاستیکی تعبیه شده که این روزها بیشتر خودروهای کراس و کراس اوور از آن برخوردارند. در کابین داخلی متریال باکیفیتی به چشم خورده و طراحی مدرن و شیک است. کلاستر دیجیتالی جدا از نمایشگر لمسی وجود داشته و فرمان چهارشاخ چرمی به رنگ قهوه‌ای تعبیه شد. سانگ یانگ سعی کرده تریم رنگی قهوه‌ای و مشکی پیانویی را تعبیه کند تا حس پریمیومی به مخاطب انتقال یابد.

قسمت داشبورد طراحی منحصربفردی داشته که ترکیبی از کروم و چرم است. خروجی تهویه نیز نواری بوده و ظاهری منحصربفرد به آن بخشید. در زیر نمایشگر اصلی، قسمت تنظیمات سیستم تهویه دیجیتالی بوده طراحی مدرنی به این خودرو اضافه کرد.

در قسمت ردیف دوم صندلی‌ها نیز سیستم تهویه قابل تنظیمی تعبیه شده که سرنشینان می‌توانند آن را تنظیم کنند. صندلی‌ها چرم قهوه‌ای و مشکی بوده که حس کیفیت خوبی ارائه می‌دهند. سقف از نوع پاناروما بوده تا بتواند آسمان آبی را به سادگی مشاهده کرد. حجم صندوق عقب به 839 لیتر رسیده که فضای بزرگی به حساب می‌آید.

در کابین داخلی شامل قابلیت مود لایت شده که افراد می‌توانند به تغییر رنگ آن بپردازند. سانگ یانگ تورس 2023 از نظر طراحی بسیار خیره کننده بوده و این برند کره‌ای سعی داشته از برندهای اروپایی و امریکایی الگوبرداری داشته باشد.

مشخصات فنی و امکانات

سانگ یانگ تورس 2023

سانگ یانگ تورس 2023 به پیشرانه 1497 سی سی چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز شده که در کنار توربوشارژ قدرت 163 اسب بخاری تولید می‌کند. البته گشتاور به 280 نیوتن متر می‌رسد و دور موتور نیز 5000 تا 5500 دور در دقیقه است.

تورس سیستم تعلیق AWD داشته و از پدال شیفتر پشت فرمان بهره می‌برد. گیربکس آن شش سرعته تیپ ترونیک بوده که می‌تواند عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون بوده تعلیق عقب مولتی لینک محسوب می‌شود. به گفته شرکت سازنده، این خودرو می‌تواند یک تریلر با حجم کشش 1500 کیلوگرمی باشد.

در سوی دیگر دارای سه حالت رانندگی راحت، اسپرت و نرمال بوده که افراد طبق شرایط جاده‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. شایان ذکر بوده این خودرو دارای گرمکن صندلی، بخاری، پنجره‌های برقی، سیستم گرمایش و سرد کننده خودرو، صفحه نمایش لمسی بزرگ، دوربین‌های جانبی و عقب و سیستم صوتی استریو باکیفیتی است که به پشتیبانی از بلوتوث می‌پردازد.

گذشته از موارد فوق، سانگ یانگ تورس دارای سیستم هوشمند ورود به خودرو به همراه دکمه استارتر موتور Smart Key System، سیستم کمکی کنترل خودرو در سرپایینی HDC، سیستم ضد سرقت IMMOBLIZER، سیستم کنترل هرزگردی چرخهای TCS، تنظیم کننده فشار باد تایر TPMS و سیستم هوشمند هشدار دهنده مانع جلو و عقب است.

در دیگر ویژگی‌ها باید به چراغ‌های جلو LED با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه هوشمند وسط الکتروکرومیک ECM، صندلی‌های جلو مجهز به کمربند پیش کشنده با جمع کننده قفل اضطراری ELR و محدودکننده بار و چراغ‌های عقب LED اشاره کرد.

قیمت

سانگ یانگ تورس 2023

قیمت سانگ یانگ تورس 2023 مشخص نیست ولی پیش بینی می شود با توجه به وضعیت بازار خودرو، بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید