هدف گذاری برای ۹۹۹ برج تهران

    کد خبر :346013

مدیرعامل سازمان آتش نشانی از هدف گذاری و ارائه محتوای آموزشی برای ۹۹۹ برج بالای ۱۲ طبقه تهران خبر داد.

به گزارش مهر، مهدی داوری در جمع خبرنگاران گفت: تهران ۹۹۹ برج بالای ۱۲ طبقه دارد که ما برای آنها محتوای آموزشی ویژه در نظر گرفته ایم.

وی افزود: ساکنان این برج ها برای ایمنی بیشتر نیاز است که مسائلی را به طور جد مدنظر قرار دهند. به عنوان مثال ممکن است این برج ها پله فرار مناسب داشته باشند اما بسیار شاهدیم که در ورودی آنها قفل است و یا برخی جاها این پله ها تبدیل به انباری شده است. لذا در زمان حادثه هیچ کارایی ای ندارند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی یادآور شد: ما این محتوای آموزشی را ابتدا برای پیشگیری از حادثه طراحی کردیم و در گام دوم عنوان کردیم که اگر برجی آتش گرفت چه کاری باید انجام دهیم.

داوری در پاسخ به سوال درباره برج های ناایمن تهران نیز خاطرنشان کرد: هدف ما تعطیل کردن این مجموعه ها نیست؛ قصد ما اصلاح وضعیت موجود است تا همه ساختمان ها به شرایط بهینه از نظر ایمنی برسند. اما اگر به این نقطه برسیم که ساختمانی پر خطر است و ادامه این روند ممکن است جان شهروندان را به خطر بیندازد از پلمب برج واهمه نداریم.

وی افزود: پلاسکو تجربه تلخی بود که خطر برج های ناایمن را برای همه باورپذیر کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در پاسخ به سوال دیگری درباره ممنوعیت واردات خودروهای آتش نشانی گفت: متأسفانه ماشین های آتش نشانی نیز در گروه چهار قرار گرفت لذا جلوی واردات آنها گرفته شد.

وی گفت: با این حال از شهردار تهران تشکر می کنیم که با حضور در کابینه، طرح موضوع و همراهی وزیر صنعت زمینه ای را ایجاد کرده که بتوانیم گروه خود را تغییر داده و مشکلات مرتفع شود.

داوری با اشاره به به روز رسانی آموزش‌های آتش نشانان نیز گفت: مساله آموزش و افزایش مهارت آتش نشانان برای ما بسیار اهمیت دارد و در این راستا با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با اساتید خارجی منعقد شده این آموزش‌ها در حال اجرا است و همچنین در حال بحث و گسترش آنها نیز هستیم.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه پیشگیری گفت: در این زمینه طرح نظام بازرسی ایمنی را انجام می‌دهیم که با توجه به این طرح تمام ساختمان‌های بلندمرتبه مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که به جای تمرکز بر نحوه پاسخ به حادثه میزان ریسک را در شهر کاهش دهیم و به معنای واقعی به این مسئله باور داشته باشیم که پیشگیری بهتر از مقابله است.متاسفانه گاهی مردم احساس می‌کنند که ایمنی نسبت به شرایط ناایمن هزینه دار تر است و توجه به ایجاد ساختارهای ایمنی ضرورتی ندارد که البته گاهی ممکن است که البته به نظر می‌رسد شاید بهتر باشد در زمینه ایمنی نیز در بخش یارانه فکرهایی بشود.

داوری ادامه داد: بحث سوم مقررات ملی ساختمان در مورد حفاظت ساختمان‌ها برابر آتش سوزی و همه دستورالعمل‌هایی که ما اجرا می‌کنیم نیز در راستای این قانون قرار دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین در مورد برنامه‌های سازمان آتش نشانی برای 7 مهر (روز آتش نشانی) تصریح کرد: روز آتش نشانی با ایام محرم تلاقی دارد و برای مراسم‌ها قطعا معذوریت‌هایی داریم اما برنامه ریزی‌هایی با همکاری معاونان فرهنگی صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان برگزاری نمایشگاه‌های آتش نشانی در محلات تهران، حضور آتش نشانان در مدارس و مساجد و حضور شهروندان در ایستگاه‌های آتش نشانی اشاره کرد و قول‌های خوبی هم برای برگزاری برنامه‌های ویژه برای آتش نشانان داده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید