هدست اپل ویژن پرو معرفی شد/انقلابی در صنعت واقعیت مجازی

    کد خبر :999824

شرکت اپل در نهایت پس از سال‌ها انتظار اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را به نام اپل ویژن پرو معرفی کرد. هدستی گران قیمت و خاص که از اوایل سال 2024 عرضه خواهد شد.

بازتاب-این هدست در جریان رویداد WWDC اپل معرفی شده و یک خبر بزرگ برای دوستداران این برند کوپرتینویی محسوب می‌شود. در چند سال گذشته شایعاتی در مورد این هدست به گوش می‌رسید و سرانجام این شرکت تمام برگ برنده ها را رو کرد.

این هدست می‌تواند با واقعیت افزوده و مجازی دنیای مدرن را پیش چشم انسان بیاورد. برای این هدست اپل سیستم عامل جدید یعنی VisionOS را توسعه داد. تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت:

امروز آغاز عصر جدیدی برای محاسبات بوده و همانطور که مک ما را با کامپیوترهای شخصی آشنا کرد و آیفون ما را با محاسبات موبایلی، اپل ویژن پرو نیز ما را با محاسبات فضایی آشنا می‌کند. ویژن پرو که بر اساس دهه‌ها نوآوری اپل ساخته شده ، به لطف یک سیستم انقلابی جدید و هزاران نوآوری پیشگامانه، سال ها جلوتر از هر چیزی است که قبلاً آمد. این فرصت باورنکردنی را برای کاربران ما و امکانات جدید هیجان انگیزی را برای توسعه دهندگان باز می‌کند.

این هدست براساس  بهره وری طراحی شده ، بنابراین می‌توانید برنامه ها را در هر مقیاسی باز کنید و در محدوده نمایشگر خود بمانید. اپ استور جدید شامل برنامه‌های ساخته شده برای visionOS و همچنین برنامه‌های سازگار برای iPhone و iPad است. همچنین برای سرگرمی مفید خواهد بود زیرا می‌توان به تماشای فیلم و برنامه‌های تلویزیونی به صورت سه بعدی با صدای فراگیر، بازی کردن، و برقراری ارتباط از طریق FaceTime پرداخت. فیس تایم در Vision Pro می‌تواند افراد را در اندازه واقعی در طول تماس‌های ویدیویی نمایش دهد.

اپل ویژن پرو

برای کنترل هدست دیگر نیازی به کنترلر نیست و با نصب حسگرهای داخلی درون هدست، افراد حتی بدون کنترلر با انجام ژست‌های حرکتی روی هوا به کنترل آن بپردازند.  با فناوری اپتیک آیدی قفل دستگاه برای صاحب آن باز می‌شود. حسگرهای بسیاری در این دستگاه تعبیه شده تا دنیای واقعیت ترکیبی منحصربفردی خلق کند.

اپل  Vision Pro دارای شیشه در جلو، بدنه آلومینیومی سبک وزن، دو نمایشگر microLED با وضوح بیش از 4کی، دوربین سه بعدی، چرخ Digital Crown و دو تراشه M2 و R1 است که برای پردازش داده‌های حسگر در زمان واقعی طراحی شدند. باتری درون هدست تعبیه نشده است، اما با استفاده از یک اتصال مغناطیسی می‌توان باتری پک را از طریق سیم به هدست نصب کرد و به همراه داشت.

محصول جدید اپل اوایل 2024 با قیمت 3500 دلاری عرضه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید