هجوم پلیس استرالیا به ساختمان شبکه ای‌بی‌سی

    کد خبر :551777

پلیس استرالیا به ساختمان شبکه‌ای تلویزیونی که مستندی درباره سوءرفتارهای نظامیان این کشور در افغانستان پخش کرده بود حمله کرد و آن را مورد تفتیش قرار داد.

مأموران پلیس شهر «سیدنی» استرالیا، صبح چهارشنبه به‌منظور دستگیری دو خبرنگار و یک مدیر بخش خبری «ای‌بی‌سی»، وارد ساختمان این شبکه تلویزیونی شدند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، این افراد اطلاعاتی محرمانه در خصوص سوءرفتار نیروهای استرالیایی در افغانستان را افشا کرده‌اند.

روز سه‌شنبه نیز پلیس خانه یکی از خبرنگاران این شبکه تلویزیونی را مورد تفتیش قرار داد.

اتحادیه خبرنگاران پیشرو طی بیانیه‌ای این عمل پلیس استرالیا را در تضاد با آزادی مطبوعات دانست. سایر اتحادیه‌ها و گروه‌های حقوق بشری نیز این اقدام را محکوم کردند.

به گفته «ای‌بی‌سی»، این پیگرد در پی ساخت مستندی سریالی موسوم به «اسناد افغان» انجام گرفت که «از اتهامانی نظیر قتل‌های غیرقانونی و سوءرفتار نیروهای ویژه استرالیایی در افغانستان پرده برداشت».

این شبکه اعلام کرد سریال مذکور «بر اساس صدها صفحه مدارک وزارت دفاع استرالیا که به دست ای‌بی‌سی رسید ساخته شد».

پلیس استرالیا اعلام کرد حکم تعقیب صادر شده به دلیل افشای محتوای محرمانه است و درپی ارجاع رئیس نیروهای دفاعی و وزارت دفاع در تاریخ ۱۱ جولای ۲۰۱۷ بود.

«جان لیونز» خبرنگار ای‌بی‌سی صبح چهارشنبه در حساب توئیتری خود نوشت پلیس ۹۲۱۴ سند که در سیستم‌های این شبکه یافته بود تک به تک مورد بررسی قرار داد که بسیاری از آن‌ها ایمیل‌های داخلی ای‌بی‌سی بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید