بازتاب ایران؛

نیوزویک: حمله بایدن به سوریه بسیار خطرناک بود/ اورشلیم پست: حمله حوثی ها نشان دهنده قدرت ایران است/ خبرگزاری ترند: در برجام ایران منتظر اروپایی ها است/ تایمز اسرائیل: تهران ادعای حمله پهبادی به کشتی اسرائیلی را رد کرد

    کد خبر :791662

رسانه«بازتاب» در ادامه ارایه تحلیل‌های کارشناسی از تحولات بین‌الملل؛ در رویه‌ای جدید در نظر دارد تا به‌صورت روزانه جدیدترین اخبار و رویدادهای مرتبط با ایران در رسانه‌های معتبر خارجی را تحت عنوان «بازتاب ایران» منتشر نماید.

مطلب زیر چهاردهیمن شماره از «بازتاب ایران» است:

در 24 ساعت گذشته رسانه‌های معتبر خارجی در مورد ایران و مسائل مرتبط با آن به موضوعاتی چون درمیان افزایش تنش ها حمله بایدن به سوریه بسیار خطرناک بود، آخرین حمله حوثی ها نشان دهنده قدرت ایران است، ایران منتظر است اروپایی ها از برجام پیروی کنند، تصاویر پهپادهای ایرانی از کشتی آسیب دیده اسرائیلی، موضوعات قابل‌تأملی که در ادامه به جزئیات بیشتری از آن‌ها اشاره‌شده است.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته‌نامه نیوزویک، روزنامه اورشلیم پست، خبرگزاری ترند، روزنامه تایمز اسرائیل که با تأکید بر موضوعاتی چون درمیان افزایش تنش ها حمله بایدن به سوریه بسیار خطرناک بود، آخرین حمله حوثی ها نشان دهنده قدرت ایران است، ایران منتظر است اروپایی ها از برجام پیروی کنند، تصاویر پهپادهای ایرانی از کشتی آسیب دیده اسرائیلی، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک: حمله بایدن به سوریه بسیار خطرناک بود

حمله هوایی ایالات متحده به مناطقی در سوریه که ادعا می شود، مواضع گروه های نزدیک به ایران بوده است. همچنان در رسانه ها مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

هفته‌نامه نیوزویک در مطلبی با تیتر « ایران می گوید:درمیان افزایش تنش ها حمله بایدن به سوریه بسیار خطرناک بود» درباره حمله ایالات متحده به سوریه نوشت: به نقل از آقای ظریف گفته شده است که حملات هوایی رئیس جمهور بایدن علیه شبه نظامیان عراقی همسو با ایران در سوریه بسیار خطرناک بوده است و می توانست برای ثبات در خاورمیانه منفی باشد.

در ادامه روابط ایران و آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است؛ تمایل ایران به احیاء برجام و تاکید به غیر قابل مذاکره بودن آن یک محور مهم در این تحلیل است.

اورشلیم پست: حمله حوثی ها نشان دهنده قدرت ایران است

حمله های پهپادی و موشکی انصارالله به خاک عربستان سعودی یک مسئله غافلگیرد کننده بود؛ این اقدامات نشان داد که حوثی های یمن تکنولوژی استفاده از موشک و پهپاد را در اختیار دارند که این توانمندی در روند جنگ تاثیرات زیادی داشته است.

روزنامه اورشلیم پست درباره این موضوع نوشت: رسانه های عربستان سعودی تاکید کرده اند که سیاستمداران آمریکایی نگرانند که عدم پاسخ کاخ سفید ممکن است باعث جسارت حوثی های مورد حمایت ایران شود.

این روزنامه در ادامه می افزاید: حملات به عربستان سعودی تهدید منطقه ای توسط ایران است. پیچیدگی آن ها این را نشان می دهد. حوثی ها قبل از حمایت ایران از تکنولوژی استفاده از پهپاد و موشک برخوردار نبودند.

خبرگزاری ترند: در برجام ایران منتظر اروپایی ها است

با خروج ترامپ از برجام کشورهای اروپایی نیز از تعهدات خود در قالب برجام فاصله گرفتند؛ سازوکارهایی که در این مدت ایجاد شد نیز نتوانست عملکرد مناسبی داشته باشد. این روزها به نظر می رسد با تغییر دولت در آمریکا تغییراتی در راه است.

خبرگزاری ترند در گزارشی نوشت: خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران از عملکرد طرف های اروپایی در برجام انتقاد دارد و می گوید: ایران منتظر است اروپایی ها به برجام برگردند.

در این متن آمده است: اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکرده اند؛ آن ها باید بدانند دیپلماسی بهترین و کم هزینه ترین مسیر برای انجام کار است.

تایمز اسرائیل: تهران ادعای حمله پهبادی به کشتی اسرائیلی را رد کرد

انفجار یک کشتی اسرائیلی در خلیج عمان و ادعای اسرائیل مبنی بر هدف قرار گرفتن این کشتی توسط ایران باعث شده است موجی از ابهام و گمانه زنی در جریان باشد.

روزنامه تایمز اسرائیل درباره این موضوع نوشت: تهران تصاویر منتشر شده از سوی کانال المیادین که ادعا می شود توسط یک پهپاد ایرانی از کشتی حادثه دیده اسرائیلی تهیه شده است را رد کرد.

این روزنامه از قول مقام ایرانی آورده است که ایران دلیلی برای حمله به کشتی اسرائیلی آن هم چند هفته قبل از انتخابات اسرائیل ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید