نیسان قشقایی سریع ترین خودروی شاسی بلند جهان!

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۰:۰۲
    کد خبر :272174

در جریان رویداد Vmax 200 انگلستان، خودروی هایپرکار کونیگ زگ آگرا RS توانست خود را به عنوان سریع‌ترین خودرو معرفی کند، تا اینکه خودروی شاسی بلند نیسان قشقایی به میدان رفت و موفق به ثبت میانگین سرعت بالاتری شد.

این موضوع برای هیچکس قابل باور نخواهد بود، اما در واقع با نسخه‌های استاندارد نیسان قشقایی سروکار نداریم و اخیرا یک شرکت تیونینگ انگلستانی تحت عنوان “Severn Valley Motorsport” با انجام تغییرات بزرگ بر روی این خودروی شاسی بلند ژاپنی، توانسته به میانگین سرعت 382.7 کیلومتر بر ساعت در مسیر رفت و برگشت رویداد Vmax 200 برسد و یک رکورد جدید را به نام خود ثبت کند، این درحالیست که خودروی هایپرکار “کونیگ زگ آگرا RS” در همین رویداد توانست با ثبت سرعت 356 کیلومتر بر ساعت به عنوان دومین خودروی سریع این رویداد معرفی شود.

هرچند خودروی هایپرکار “کونیگ زگ آگرا RS” خارج از رویداد Vmax 200 رکورد سرعت جهانی را در دست دارد و موفق به پشت سر گذاشتن خودروی هایپرکار بوگاتی شیرون شده است.

همانطور که تصور می‌شد و در بخش قبل گفتیم، خودروی شاسی بلند “نیسان قشقایی” تغییرات بسیار زیادی دریافت کرده است تا به چنین رکوردی دست پیدا کند.

این خودرو در زیر کاپوت خود از یک موتور 3.8 لیتری شش سیلندر توربو دوقلو سود می‌برد که از خودروی سوپراسپرت “نیسان GT-R” برداشته شده و با دریافت توربوشارژرهای بزرگ‌تر، بروزرسانی‌های نرم افزاری و همچنین استفاده از قطعات تقویت شده در قسمت‌های مختلف پیشرانه، حالا می‌تواند خروجی قدرت بسیار زیاد 2000 اسب بخاری داشته باشد که با انتقال آن به سمت چرخ‌ها، باعث شده تا سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان با سقف سرعت 370 کیلومتر بر ساعت تولید شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید