نیروی دریایی هند یک کشتی ایرانی را از دست دزدان نجات داد

    کد خبر :1058946
نیروی دریایی هندکشتی ایرانی دزدان

نیروی دریایی هند موفق شد یک کشتی‌ ماهی‌گیری ایرانی را از دست دزدان دریایی نجات دهد. 23 خدمه این کشتی، پاکستانی بوده و آسیبی ندیده‌اند.

نیروی دریایی هند اعلام کرد در روز جمعه (10 فروردین) یک کشتی ماهی‌گیری ایرانی را که توسط 9 دزد دریایی مسلح ربوده شده بود، آزاد کرده و خدمه این کشتی را بدون آسیب‌دیدگی نجات داده است.

به نوشته رویترز، نیروی دریایی هند در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشتی ماهی‌گیری در 28 مارس (9 فروردین) در جنوب غربی «جزایر سُقُطرا»ی یمن حضور داشت و در همان روز توسط دزدان دریایی ربوده شد. رویترز اعلام کرده 23 خدمه این کشتی، تابعیت پاکستانی داشته‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده که دو شناور گشتی نیروی دریایی هند طی 12 ساعت عملیات و اقدامات تاکتیکی توانست در نهایت دزدان دریایی را تسلیم کند.

نیروی دریایی هند اعلام کرده تیم‌های متخصص در حال انجام بررسی‌های کامل در رابطه با قابلیت دریانوردی این کشتی ماهی‌گیری هستند تا آن را به یک منطقه امن برای از سرگیری فعالیت‌های عادی ماهی‌گیری همراهی کنند».

به گزارش اکوایران، دزدان دریایی با سوء استفاده از وضعیت دریای سرخ، از ماه نوامبر تاکنون بیش از 20 مرتبه نسبت به ربودن کشتی‌ها تلاش کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید