نگرانی یونیسف از وضعیت آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان

    کد خبر :389982

شورای محلی شهر تدمر (پالمیرا) سوریه از مرگ سه کودک و یک زن میانسال به دلیل وخامت شرایط جسمانی‌شان در اردوگاه الرکبان خبر داد و یونیسف نیز نسبت به وخامت شرایط هزاران آواره سوری در مرزهای این کشور با اردن هشدار داد.

به گزارش بازتاب، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، شورای محلی شهر تدمر از نهادهای انسانی و حقوقی برای کمک به این جنگ زدگان در اردوگاه الرکبان که بیش از ۶۵ هزار آواره در آنجا زندگی می‌کنند، دعوت کرد و نسبت به اتمام مواد غذایی در این اردوگاه طی روزهای آتی هشدار داد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز از همه طرف‌های درگیر در سوریه خواست اجازه دهند خدمات بهداشتی به دست ده‌ها هزار آواره سوری در منطقه الرکبان برسد.

یونیسف ضمن هشدار نسبت به وخامت شرایط این آوارگان در بیانیه‌ای به نقل از خیرت کابالاری، مدیر منطقه خاورمیانه یونیسف اعلام کرد: بار دیگر یونیسف از همه طرف‌های درگیر در سوریه و کسانی که در این کشور نفوذ دارند برای تسهیل ارسال خدمات اصلی برای آوارگان به ویژه خدمات بهداشتی برای کودکان و خانواده‌ها کمک می‌خواهد.

کابالاری در ادامه گفت: در ۴۸ ساعت گذشته دو کودک دیگر جان خود را از دست دادند. یکی از آنها تنها پنج روز داشته و کودک دیگر چهار ماهه بوده است.

وی افزود: این دو کودک از جمله تعداد زیادی از کودکان سوریه در این منطقه بودند،‌ آنها بی‌آنکه گناهی داشته باشند و یا اصلا مسؤولیتی در این درگیری داشته باشند جان خود را از دست می‌دهند.

کابالاری در ادامه هشدار داد: وضعیت ۴۵ هزار تن از جمله تعداد زیادی کودک با نزدیک شدن به فصل زمستان رو به وخامت می‌رود به ویژه که در زمستان دمای هوا در این مناطق تا حد انجماد کاهش خواهد یافت و شرایط بیابانی سختی ایجاد خواهد شد. زمان آن رسیده که جنگ علیه کودکان سوریه متوقف شود. تاریخ در آینده ما را محاکمه خواهد کرد.

طبق گزارش سازمان ملل، تعداد سوری‌های آواره در منطقه الرکبان در نیمه نخست سال گذشته میلادی حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار تن بود.

در این گزارش آمده است: تعداد تخمینی آوارگان سوری با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام شده و سازمان ملل علت دقیق نبودن این آمار را دشواری ورود به این منطقه اعلام کرد.

پس از آنکه منطقه الرکبان یک منطقه نظامی بسته اعلام شد، شرایط آوارگان سوری در آنجا رو به وخامت رفت.

این منطقه در پی حمله یک خودروی بمب‌گذاری شده به منطقه نظامی اردن که هفت کشته و ۱۳ زخمی برجای گذاشت، منطقه نظامی اعلام شد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله را برعهده گرفت.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید