نگرانی ها از آزمایشگاه های مخفی آمریکا

    کد خبر :895140
نگرانی ها از آزمایشگاه های مخفی آمریکا

در روزهای گذشته فعالیت مخفیانه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین به موضوع داغ محافل سیاسی و بین المللی تبدیل شده است. آنچه بیش از پیش ذهن کارشناسان مرتبط با فعالیت های حوزه بیوتکنولوژی را مشغول کرده پاسخ به این سوال است که آمریکا چه منافع و اهدافی در ایجاد مجموعه‌ای پیچیده از آزمایشگاه‌های زیستی مخفی در اوکراین و تولید سلاح‌های زیستی مجهز به گونه‌های تهاجمی دارد؟

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اسناد نشان می‌دهد در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است.

«ایگور کریلوف»، رئیس نیروهای حفاظت رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه، نیز اعلام کرد: آزمایشگاه های تحت حمایت ایالات متحده در کی یف، خارکیف و اودسا روی پاتوژن های خطرناکی کار می کنند که به طور سفارشی برای هدف قرار دادن روس ها و دیگر اسلاوها طراحی شده اند.

این افشاگری در حالی رخ داد که مسکو سال‌ها نگرانی خود را در مورد فعالیت آزمایشگاه‌های زیستی با بودجه آمریکا در اوکراین و سایر جمهوری‌های شوروی سابق از جمله قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ارمنستان و گرجستان ابراز کرده است.

پر واضح است که جنگ اوکراین را نمی توان یک جنگ عادی و متعارف تلقی کرد و در لایه‌های پنهان این جنگ راز‌ها و اسرار بسیاری نهفته که رفته رفته آشکار می‌شود و از پس پرده بیرون می‌آید.

«ویکتوریا نالند» که از مدیران ارشد وزارت خارجه آمریکاست در جلسه استماع سنای آمریکا آشکارا در پاسخ به سوال سناتور «مارک روبیو»، سناتور جمهوریخواه از فلوریدا که از نالند پرسید؛ «آیا اوکراین سلاح‌های شیمیائی و بیولوژیکی دارد؟ اینگونه پاسخ می دهد: اوکراین آزمایشگاه‌های پژوهش بیولوژیکی دارد که بودجه آن را «آژانس دفاعی کاهش تهدید» که متعلق به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) است پرداخت کرده است.

نالند ادامه می دهد: آمریکا با مقامات دولت اوکراین در حال همکاری برای خارج کردن موادی است که در پژوهش های بیولوژیک بکار برده می‎شوند.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین، گفت اسناد کشف شده توسط نیروهای روسی در اوکراین نشان می دهند یک تلاش عجولانه برای پاک کردن شواهد برنامه های بیولوژیکی نظامی از طریق از بین بردن نمونه های آزمایشگاهی طاعون، وبا، سیاه زخم و سایر عوامل بیماری‌زا انجام شده است.

در همین رابطه «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین، خواهان شفاف سازی این موضوع شده و می‌گوید:آمریکا ۳۳۶ آزمایشگاه در ۳۰ کشور تحت کنترل دارد، از جمله ۲۶ آزمایشگاه تنها در اوکراین؛ این کشور باید گزارش کاملی از فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی خود در داخل و خارج از کشور ارائه دهد و خود را تحت راستی‌آزمایی چندجانبه قرار دهد.

آنچه بدیهی است اینکه ابعاد جنگ در اوکراین بزرگتر از چیزی است که تصور می‌شود.

به گزارش صداوسیما، «دکتر کرمی» متخصص بیوتکنولوژی پزشکی درباره تهدیدات غرب در حوزه بیوتکنولوژی می گوید: آمریکا،انگلیس و رژیم صهیونیستی با استفاده از علوم و فن آوری زیستی در حال توسعه عوامل جدید و خطرناک دستکاری ژنتیکی هستند که صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره می اندازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید