نگرانی اتحادیه اروپا درباره تل‌آویو

    کد خبر :986484
نگرانی اتحادیه اروپا درباره تل‌آویو

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه روز شنبه (امروز) خود درباره درگیری‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، درباره وضعیت این رژیم ابراز نگرانی کرد.

این مقام ارشد بروکسل در ابتدای بیانیه خود تصریح کرد: «اتحادیه اروپا از تشدید شدید خشونت‌ها طی روزهای اخیر در اسرائیل، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و لبنان به شدت نگران است».

وی ادامه داد: «شب گذشته، یک بار دیگر حملات تروریستی مرگباری در تل‌آویو رخ داد که یکی از آنها یک گردشگر ایتالیایی را کشت. اتحادیه اروپا این اعمال خشونت آمیز را کاملا محکوم می‌کند. این (حملات) باید متوقف شود».

به گفته مقام ارشد اروپایی، «این افزایش خشونت به دنبال چند روز تنش و درگیری در اماکن مقدس از جمله مداخله و استفاده از زور توسط پلیس اسرائیل در داخل محوطه مسجد الاقصی رخ می‌دهد».

جوزپ بورل اضافه کرد: «اتحادیه اروپا حوادث خشونت باری را که در اماکن مقدس رخ داده است محکوم و یادآوری می‌کند که وضعیت موجود در تمام اماکن مقدس باید حفظ شود».

وی با جانبداری در رژیم اشغالگر قدس نوشت: «ما همچنین حملات موشکی بی‌رویه به اسرائیل از غزه و خاک لبنان را محکوم می‌کنیم. ما حمله تروریستی را که منجر به کشته شدن دو اسرائیلی و مجروح شدن شدید یک نفر شد، بدون هیچ گونه قید و شرطی محکوم می‌کنیم. اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. در همین بین، هر پاسخی باید متناسب باشد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان افزود: «اتحادیه اروپا خواستار پایان فوری این خشونتت ادامه‌دار است. هر کاری باید انجام شود که از گسترش درگیری جلوگیری گردد. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم خویشتنداری حداکثری نشان داده، از تشدید تنش بپرهیزند و در تعطیلات مذهبی پیش رو آرامش را ترویج دهند».

تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مسجدالأقصی و نمازگزاران فلسطینی و حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و نوار غزه واکنش‌های بین‌المللی را به دنبال داشت.

طی دو روز اخیر تنش‌ها در فلسطین اشغالی تشدید شده و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی برخی نقاط جنوب لبنان و نوار غزه را هدف حمله خود قرار داد که گروه‌های مقاومت به آن پاسخ دادند و شبکه صهیونیستی «کان» روز جمعه در این خصوص گزارش داد که شب گذشته ۴۰ فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های اشغالی شلیک شد.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، پنج‌شنبه هفته گذشته بالغ بر ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود. این حملات پس از آن صورت گرفت که بامداد روز چهارشنبه نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی دهها نمازگزار و معتکف را ضرب و شتم و بازداشت کردند.

 فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید