نگاه نزدیک به خودرو الکتریکی ایکس پنگ P7/ رقیب جدی تسلا مدل S

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۰:۳۸
    کد خبر :972938

این روزها رقبای مختلفی برای تسلا ایجاد می‌شود که هر یک قابلیت‌های بزرگی داشته و اتومبیل‌های الکتریکی برجسته و با برد حرکتی بالایی هستند. در این بین باید به خودرو چینی Xpeng P7 اشاره کرد که با معرفی خود موردتوجه قرار گرفت.

بازتاب-این مدل جایگزین نسخه قبلی می‌شود که در سال 2020 معرفی و عرضه شد. در سال 2021 نیز شاهد عرضه یک مدل دیگر از آن بودیم. شرکت سازنده چینی تصمیم داشته خودرو الکتریکی Xpeng P7 را در مناطق بیشتری همچون سوئد، دانمارک و هلند عرضه کند.

به جرات باید ایکس پنگ پی 7 را رقیب بزرگ مدل اس تسلا به حساب آورد. شاید این مدل خودرویی چندان گران نباشد اما ارزش‌های بزرگی دارد. در طراحی سعی شده به المان‌های آینده‌نگرانه و در عین حال امروزی توجه شود. بنابراین در نگاه نخست متوجه خواهید شد با مدلی الکتریکی و پیشرفته رو به رو هستید.

خودرو Xpeng P7 مدلی جذاب بوده که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. مدلی با طراحی زیبا که می‌تواند با قیمت جذاب خود افراد را برای خرید وسوسه کند. قسمت جانبی دارای انحنا بوده و بدنه را پهن کرده است. در سوی دیگر چراغ‌های جلو و عقب با هم انطباق دارند. این یعنی ساختار چراغ جلو به صورت نواری و دو چراغ بزرگ در قسمت زیرین است. همین مورد درباره چراغ عقب هم وجود دارد.

خودرو الکتریکی Xpeng P7

از آنجایی که سازنده سعی کرده تریم داخلی را سفید کند، قطعا باید یک گزینه رقیب برای تسلا مدل اس دانست که از جمله خودروها با کابین داخلی سفید است. سیستم سرگرمی اختصاصی Xpeng روی این خودرو تعبیه شده و متاسفانه خبری از پشتیبانی Android Auto یا Apple CarPlay نیست. سیستم تهویه مطبوع نیز هوشمند بوده و به صورت پیچیده باید آن را تنظیم کنید.

چند درگاه شارژ با طراحی نسل جدید به کار گرفته شده که تجربه کاربری آسانی را رقم می‌‌زند. سیستم رانندگی خودکار Xpilot فراهم آمده تا افراد بتوانند بدون نیاز به رانندگی خودرو هدایت شده‌ای را مشاهده کنند. این اتومبیل به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا مجهز شده تا تجربه‌ای همه جانبه را برای مخاطب رقم زند.

ناگفته نماند که دستگیره‌های درب به صورت خودکار به داخل فرو رفته و در صورت نیاز برای باز کردن خارج می‌شود. این نوع دستگیره امروزه در میان اتومبیل‌های الکتریکی و جدید رایج است. بنابراین عجیب به نظر نرسیده و Xpeng عمل خاصی انجام نداده و تمام آن برای جلوه طراحی مدرن بود.

خودرو الکتریکی Xpeng P7

برای باز کردن صندوق عقب باید کلیدی که شبیه سنسور پارک بوده و روی گلگیر عقب قرار گرفته لمس داشته باشید و به سختی می‌توان متوجه آن شد. البته می‌توانید با کلید از راه دور صندوق عقب را باز کنید و بسیار ساده خواهد بود. فضای داخلی کیفیت بالایی را نشان داده و در سوی دیگر مدرن جلوه می‌کند. آپشن‌های مختلفی مانند گرمکن و سردکن صندلی، سقف شیشه‌ای، سیستم صوتی ارتقایافته 860 واتی Dynaudio در این مدل می‌توان یافت. نسخه ویژه Xpeng P7 Wing Edition هم وجود دارد که درب‌های آن به صورت بال پروانه باز و بسته می‌شود.

اما جزئیات مهم در مورد این خودرو، مشخصات فنی آن است. تا 175 کیلووات شارژ را پشتیبانی کرده، به این معنی که می‌توانید در طی 29 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ کنید. برد نسخه دیفرانسیل عقب 357 مایل (576 کیلومتر) در حالی که نسخه چهار چرخ متحرک 313 مایل (505 کیلومتر) است.

خودرو الکتریکی Xpeng P7

آمارهای عملکردی چشمگیر هستند، نسخه AWD که شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت را در 4.1 ثانیه سپری می‌کند، با ترمزهای Brembo به سرعت می‌ایستد. صفحه نمایش داخلی 14.96 اینچی در وسط کنسول و 10.25 اینچی پشت فرمان، با رابط کاربری سه بعدی و دستیار صوتی تعبیه شد. Xpilot ویژگی‌های رانندگی، پارکینگ و ایمنی را به‌طور خودکار ارائه می‌کند، در حالی که برنامه‌ای برای ارائه ویژگی‌ها در هنگام بیرون از ماشین وجود دارد.

افرادی که این مدل را خریداری می‌کنند در نسخه پایه 49990 یورو باید پرداخت کنند و در سال 2023 راهی بازار خواهد شد و ضمانت 7 ساله دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید