نکات مهم و جالب خانه داری

    کد خبر :988849
نکات مهم و جالب خانه داری

دانستنی های خانه داری جدید و امروزی به شما کمک می کند تا بسیاری از مشکلاتی که در منزل با آنها روبرو هستید را حل کنید.

با ما همراه باشید تا شما را با جدیدترین نکات خانه داری راحت و بهتر آشنا کنیم.

پیاز خرد کردن بدون اشک ریختن

اگر شما هم در زمان پیاز خرد کردن اشک ریزی دارید از این راه حل ها استفاده کنید یکی از این راهکارها آدامس جویدن است دومین راه پوست کندن پیاز زیر آب است این کار باعث می شود بینی و چشمهایتان تحریک نشود.

ساخت یخ شفاف

اگر دوست دارید برای مهمانی ها یخهای شفافی داشته باشید می توانید یک کار ساده انجام دهید برای این کار لازم است آب را قبل از گذاشتن در فریزر بجوشانید سپس آب جوشیده را داخل جایخی قرار داده تا یخ ببندد.

ماهی تازه یا مانده!

برای تست کردن اینکه ماهی که خریده اید تازه است یا مانده از یک ترفند ساده می توانید استفاده کنید برای این کار یک ظرف به انداره ماهی را از آب سرد پر می کنیم و ماهی را داخل آن می اندازیم اگر ماهی شناور شد تازه است.

کاربرد آبلیمو در تمیزکاری و نظافت

تمیزکاری یکی از مهمترین وظایف خانه داری است که در این مطلب کاربرد آبلیمو در تمیزکاری و نظافت و پاکیزگی منزل را برایتان شرح داده ایم تا با آن بتوانید خانه ای بسیار تمیزتر و درخشان تر داشته باشید این مطلب را در سایت داجان دنبال کنید.

پاک کردن جوهر از روی لباس

اگر با این مشکل روبرو شدید لباس را روی سطح صافی پهن کنید و روی لکه جوهر خمیر دندان بریزید و بگذارید برای چند دقیقه به همین حالت بماند تا خشک شود سپس لباس را بشویید.

خوشبو کردن یخچال

یکی از دانستنی های خانه داری که هر کدبانویی باید بداند نظافت و خوشبویی یخچال است برای اینکه یخچال بوی خوبی دهد از یک تکه پنبه که آغشته به وانیل است استفاده کنید آن را در یخچال قرار دهید تا بوی خوبی به آن دهد و بوهای بد یخچال را از بین ببرد.

پاک کردن آدامس از لباس

اگر با حواس پرتی اطرافیان دچار این مشکل شده اید اصلا نگران نباشید لباس خود را برای مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید تا آدامس منجمد شود و راحتتر از روی لباس کنده شود.می توانید از یک قطعه یخ هم استفاده کنید روی لباس بگذارید تا آدامس را سرد و سفت کند البته راه حل اول سریعتر و کم زحمت تر است.

شته زدگی گلدان ها

همان طور که می دانید اگر شته به گل ها بزند به راحتی نمی شود از شر آنها خلاص شد پس با این راهکار مانع آن شوید و یک عدد سیر درون گلدان خود خاک نمایید تا مانع نزدیک شدن شته ها به گل های زیبایتان شود به همین راحتی با یک سیر سلامت گلها را حفظ کنید.

ترفندهای طلایی برای از بین بردن لکه لباس رنگی و سفید

برای شستن لباسها مهمترین نکته این است که هر لباس را با رنگ مشابه خودش بشویید تا از پخش شدن رنگ لباسها جلوگیری کنید

پخت سریعتر تخم مرغ آب پر

برای اینکه تخم مرغ آب پز خود را سریعتر بپزید کافی است مقداری نمک به آب اضافه کنید نتیجه بهتری می گیرید.

رهایی از مورچه ها

اگر شما هم هر جای خانه مواد غذایی می گذارید و مورچه ها به آن حمله ور می شوند حتما این راهکار را انجام دهید مقداری پوست خیار را کنده و در نزدیکی سوراخ مورچه ها بگذارید با این کار مورچه ها را فراری می دهید چون مورچه ها از بوی خیار متنفر هستند.

منبع: چاره دان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید