نوکیا از گوشی X100 با پشتیبانی شبکه 5G و قیمت عالی رونمایی کرد

    کد خبر :860521

شرکت HMD در جریان یک همکاری مشترک با شرکت T-Mobile از گوشی نوکیا X100 رونمایی کردند. اسمارت فونی که به نظر می‌آید فعلاً در بازار ایالات متحده عرضه شده و از شبکه 5G هم پشتیبانی می‌کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_با نگاهی به Nokia X100 می‌توان گفت که طراحی این گوشی بسیار محافظه‌کارانه و کلاسیک است. گوشی جدید HMD Global دارای بدنه پلاستیکی با روکش مات به همراه برجستگی کوچکی است که ماژول دوربین بر روی آن نصب شده است. همچنین لوگوی نوکیا در وسط آن خودنمایی می‌کند.

تنها گزینه رنگی در نظر گرفته شده برای نوکیا X100 آبی نیمه شب بوده و ابعاد این اسمارت فون شرکت HMD Global یک گوشی بزرگ با ابعاد 171×79×9.1 میلی متر است. وزن گوشی 217 گرم بوده و از نمایشگر بزرگی با حاشیه کم بهره می‌برد. حسگر دوربین به صورت حفره ای وسط نمایشگر جای گرفته که طراحی بیشتر گوشی های هم رده است.

نوکیا X100 دارای اسپیکرهایی با صدای فراگیر است که توسط OZO Audio توسعه داده شده بنابراین کاربران تجربه صوتی بی نظیری با این محصول نوکیا خواهند داشت. گوشی جدید HMD به صفحه نمایش 6.6 اینچی با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی 60 هرتز مجهز شده و دوربین سلفی آن هم یک سنسور 16 مگاپیکسلی است.

همچنین مجموعه دوربین چهارگانه این گوشی شامل یک حسگر 48 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی در کنار یک سنسور 5 مگاپیکسلی اولتراواید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق بوده و لنز دوربین اصلی با استاندارد ZEISS Optics همراه هستند.

ناگفته نماند که دوربین این گوشی توانایی فیلم‌برداری 4K را داراست. نوکیا X100 مجهز به پردازنده اسنپدراگون 480 به همراه 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بوده ک توسط اسلات میکرو اس دی قابل ارتقا است.

در نوکیا X100 از یک اسکنر اثر انگشت جانبی بهره گرفته شد. این حسگر در کلید پاور سمت راست گوشی و زیر دکمه های کنترل صدا قرار دارد. سمت چپ نوکیا دارای دکمه اختصاصی دستیار گوگل است. مانند قسمت عقب، کناره های گوشی نیز جنس پلاستیکی داشته و روکش مات دارد.

این گوشی هوشمند از شبکه 5G هم پشتیبانی کرده و در مورد سایر مشخصات باید به سیستم عامل اندروید 11 قابل ارتقا به اندروید 12، باتری 4470 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 18 واتی و قیمت 252 دلاری اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید