نوشیدنی‌های خطرناک برای سلامتی

    کد خبر :993333
نوشیدنی های خطرناک
شیرین کننده‌های مصنوعی می‌توانند باعث افزایش وزن، تومور، سرطان و بسیاری از خطرات دیگر برای سلامتی شوند.

جینال پاتل متخصص تغذیه در بیمارستان آپولو اسپکترا گفت: گزینه‌های بدون قند به دلیل مزایای درک شده از سالم بودن و چاق شدن کمتر در بین افراد آگاه به سلامت محبوبیت پیدا کرده اند.

این روز‌ها، انواع جایگزین‌های شیرین کننده بدون قند برای بسیاری از مواد غذایی موجود است.

بر اساس انتشارات سلامت هاروارد به طور متوسط ​​یک قوطی ۱۲ اونسی نوشابه شیرین شده با شکر حدود ۱۵۰ کالری دارد که تقریباً همه آن‌ها از شکر است.
همین مقدار نوشابه رژیمی هیچ کالری ندارد.

به نظر می‌رسد این انتخاب غیرممکن است. با این حال روش واکنش بدن و مغز انسان به این شیرین کننده‌ها بسیار پیچیده است. به این ترتیب درک اینکه آیا گزینه‌های بدون شکر واقعاً سالم هستند یا خیر، بسیار مهم است.

به غیر از چند فایده شناخته شده شیرین کننده‌ها، مطالعات حیوانی ثابت کرده است که شیرین کننده‌های مصنوعی می‌توانند باعث افزایش وزن، تومور، سرطان و بسیاری از خطرات دیگر برای سلامتی شوند.

اسپلندا و استویا شیرین‌کننده‌های محبوبی هستند که به غذای شما کالری اضافه نمی‌کنند. هر دو به طور کلی برای استفاده بی خطر در نظر گرفته می‌شوند، اما تحقیقات در مورد اثرات طولانی مدت آن‌ها بر سلامتی ادامه دارد.

یک وبلاگ تغذیه جانز هاپکینز برای دیابت بیان می‌کند تحقیق در مورد جایگزین‌های شکر بحث برانگیز است و متغیر‌های زیادی وجود دارد، زیرا همه ما به خاطر ژنتیک، محیط زیست، واکنش متفاوتی به شکر، جایگزین‌های شکر و سایر انتخاب‌های غذایی و نوشیدنی خود داریم.

مهم است خطرات سلامتی را که با شیرین کننده‌های مصنوعی و غذا‌های بدون قند مرتبط است در نظر بگیرید.

شکر، جایگزین طعم شیرین می‌شود و چیز‌های شیرین اعتیادآور هستند؛ بنابراین بهتر است مصرف شکر اضافه و جایگزین کننده شکر را محدود کنیم.

با نوشیدن بیشتر آب و اجتناب از نوشیدنی‌های رژیمی شروع کنید.

وبلاگ جان هوپیکینز اعلام کرده است: یک مصرف کننده آگاه باشید و لیست مواد تشکیل دهنده برچسب‌های مواد غذایی را برای جایگزین‌های شکر بخوانید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید