نمکی: دوران ماه عسل وزارت بهداشت تمام شد

    کد خبر :579760

وزیر بهداشت، با اشاره به اهمیت حوزه سلامت، با اشاره به سه برنامه مهم وزارت در حوزه سلامت، گفت: پرونده الکترونیک سلامت، برنامه ای بود که سال ها بر زمین مانده بود.

به گزارش بازتاب به نقل از مهر، سعید نمکی، صبح پنج شنبه در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد، اظهار داشت: وزارت بهداشت توانست سه اقدام مهم را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام دهد.

وی به کنترل بیماری‌ها در مناطق سیل زده به عنوان اولین اقدام اشاره کرد و افزود: پرونده الکترونیک سلامت، برنامه مهم دیگری بود که سال‌ها بر زمین مانده بود.

نمکی ادامه داد: فقط آدم‌های فنی اهمیت پرونده الکترونیک سلامت را متوجه می‌شوند که چه آثاری در حوزه سلامت خواهد داشت.

وزیر بهداشت به برنامه کنترل فشار خون در کشور اشاره کرد و افزود: در آینده خواهیم دید اجرای این برنامه چه آثاری در نظام سلامت خواهد داشت.

نمکی با اشاره به شیوع بیماری‌های غیر واگیر، گفت: با کنترل فشار خون ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و شناسایی دو میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید بیماران مبتلا به فشار خون، گفت: در این بین، بیش از ۱۰ میلیون نفر در معرض خطر پرفشاری خون قرار دارند که برنامه ما، کنترل بیماری این افراد است.

وی در ادامه به برنامه سلامت دهان و دندان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های خوبی در جهت کنترل پوسیدگی دندان‌های کودکان و دانش آموزان داریم که تلاش می‌کنیم با قوت اجرا و دنبال شود.

وزیر بهداشت ددر، واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اینکه قرار است طرح تحول سلامت متوقف شود، گفت: عده‌ای به دنبال ایجاد روان پریشی در جامعه هستند و می‌گویند طرح تحول سلامت مثل برجام می‌رود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت و ما تلاش می‌کنیم با کنترل هزینه‌ها، این طرح تداوم یابد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قطار طرح تحول سلامت متوقف نخواهد شد اما نیازمند بازنگری است که اگر نبود، دوستان در ادامه اجرای آن نمی‌ماندند.

وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: برخی دوستان هنوز در حال و هوای پول و اسکناس هستند. اما بدانید دوران ماه عسل وزارت بهداشت تمام شده است و در دوران سختی به سر می بریم.

نمکی ادامه داد: پول نداریم که ولخرجی کنیم و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید اجرای پروژه‌های ساخت و ساز که اولویت ندارد و غیر ضروری است، متوقف کنند.

وزیر بهداشت به وضعیت دارو اشاره کرد و افزود: سیاست و اولویت نخست ما، تولید داخل و جلوگیری از واردات داروهای مشابه تولید داخل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید